اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاسمی‌فرزاد در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پاکدشت:

اولویت اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: اولویت اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.

اولویت اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، علیرضا قاسمی‌فرزاد در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پاکدشت با اشاره به آثار زیانبار مواد مخدر و اعتیاد آن را زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: این معضل علاوه بر اینکه امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، باعث کندی در رشد و توسعه جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اقدامات موثر و سازنده نیروی انتظامی در برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر و کشفیات متعدد در این خصوص، خواستار استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بسیجیان و آحاد مردم در مقابله با این بلای خانمان‌سوز شد.

وی تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و گرایش مصرف‌کننده‌ها به سمت مخدرهای صنعتی و روانگردان عوارض آن را به مراتب خطرناک‌تر از مواد سنتی دانست و گفت: این مسئله مبارزه با مواد افیونی را دشوارتر کرده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاکدشت با تشریح وظایف شورای هماهنگی و ارکان موثر آن افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش اعتیاد به مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است که از جمله می‌توان به آموزش در مدارس و دانش‌آموزان اشاره کرد و آموزش و پرورش در این خصوص وظیفه خطیری برعهده دارد که تاکنون اقداماتی انجام داده است و باید این فعالیت‌ها افزایش یابد.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز ترک اعتیاد معتادان و تعطیلی کمپ‌های غیرمجاز گفت: درمان در این مراکز غیر مجاز به‌طور ناصحیح و غیراصولی انجام می‌گیرد و به‌جای اینکه فکر و ذهن معتاد درمان شود به اقدامات فیزیکی روی می‌آورند و باید در این زمینه اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند.

فرماندار شهرستان پاکدشت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از آسیب‌های استفاده از مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی، اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری اساتید و کارشناسان، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده را از جمله راهکارهای مهم در مبارزه با این پدیده دانست. 

بر پایه این گزارش، مسئولان کمیته‌ها در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص ارائه کردند.

انتهای پیام/2462/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول