اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان تأکید کرد

جدیت رسانه‌ها برای تقویت وقف در تاکستان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان بر جدیت و اهتمام بیشتر و دقیق‌تر رسانه‌ها برای تقویت وقف در این شهرستان تأکید کرد.

جدیت رسانه‌ها برای تقویت وقف در تاکستان

فرهاد مرادخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به اینکه دستگیری و کمک به نیازمندان جزو اصول سفارش شده دین مبین اسلام است، اظهار داشت: افرادی که در جامعه اسلامی حضور دارند باید با توجه دائم به این امور زمینه بهبود و تعالی جامعه به امور خیر و نیکی را بسترسازی کنند.

وی ادامه داد: سنت‌های حسنه‌ای که در دین مبین اسلام وجود دارند بی‌تردید گرایش‌دهنده جامعه و افراد به زندگی آرمانی و موفق‌ هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان تصریح کرد: بر این اساس عزم و مشارکت جدی به ویژه حمایت‌های بیشتر مسئولان گامی در راستای تحقق وقف است.

مرادخانی ادامه داد: توانمندسازی بیشتر نیازمندان و ترسیم افق مناسب در این عرصه نیز به نگاه بیشتر نیاز دارد.

این مسئول پیرامون ارزشمندی و ماندگاری موقوفه‌های گذشته برای جامعه امروز ابراز داشت: وقف متعدد حسینیه‌ها، تکایا و بسیاری از فضاهای فرهنگی و مذهبی در دوره‌های گذشته از پیشینه این سنت ارزشمند حکایت دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان ادامه داد: وقف به عنوان چشمه جاری به منظور بهره‌مندی افراد جامعه از یک کار صالح و نیکو تعریف می‌شود.

مرادخانی با اذعان به نقش عرصه اطلاع‌رسانی و وظایف خبرنگاران در ارائه سیمای گسترده‌ از وقف در شهرستان تاکستان بیان کرد: این انتظار می‌رود که رسانه‌ها با درک صحیح از جایگاه و اهمیت مبرم وقف برای شهرستان تاکستان به این مهم همت ورزیده و به منظور اشاعه این سنت الهی بکوشند. باید اذعان کرد که در این راستا البته گام‌های اساسی صورت گرفته است و باید برای توسعه بیشتر عرصه اطلاع‌رسانی وقف در تاکستان کوشید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان عنوان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه این شهرستان طی یک ماه گذشته با افزایش تعامل و روحیه مشارکت با دیگر ارگان‌ها در راستای آشنایی بیشتر و شناسایی مقوله وقف گام برداشته است.

مرادخانی بیان کرد: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان برنامه‌های اثرگذار و چشم‌گیری را تاکنون به مرحله اجرا گذاشته است و چند عنوان برنامه نیز بر اساس سیاست‌های ارسالی در این شهرستان در آستانه اجرا قرار گرفته است. باید در نظر داشت که گسترش وقف نیازهای بسیاری را در یک ناحیه و شهر پاسخ داده و از این رو نیازمند تعامل بیشتر شهروندان تاکستانی برای گسترش عرصه وقف هستیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه باید برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در تاکستان تلاش کرد، ادامه داد: بسیاری از امور فرهنگی در جوار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه امروز از سوی اوقاف برگزار می‌شود که این امر از هوشمندی اوقاف در این زمینه حکایت دارد.

انتهای پیام/77005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول