اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: اگر شرایط جوی مساعد باشد مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد راه‌اندازی می‌شود

مرتضی مبرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت:  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با داشتن 50 مرکز دولتی و بیش از 100 آموزشگاه آزاد کار آموزش بیش از 200 هزار نفر از کارآموزان در سراسر استان فارس را سالانه انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه آموزش در مراکز دولتی در رشته‌های فنی به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: تنها در بخش خصوصی است که با گرفتن هزینه از کارآموزان کار آموزش صورت می‌گیرد.

مبرایی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد از مصوبات دولت نهم است و کلنگ‌زنی آن سال 87 انجام شده و تا به امروز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم کار با همین سرعت پیش برود.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد دارای پنج کارگاه آموزشی بوده و پیش‌بینی می‌شود پنج حرفه که شامل رشته‌های مکانیک، جوشکاری، برق، کشاورزی و عمران است در این مرکز راه‌اندازی شود.

این مسئول اضافه کرد: تاثیری که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند داشته باشد این است که کسانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای در بخش صنعت کار کنند با مراجعه به این مراکز می‌توانند آموزش‌های مهارتی را ببینند و در بحث اشتغال‌زایی برای خود و دیگران تاثیرگذار باشند.

مبرایی ابراز داشت: جوانان پاسارگاد به دلیل بهره‌مند نبودن از مرکز فنی و حرفه‌ای تا به امروز از تسهیلاتی که در این زمینه پرداخت می‌شد محروم بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین خاطرنشان کرد: جوانان این شهرستان برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ناچار به شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کنند که سختی‌های بسیاری را نیز به ناچار متحمل می‌شوند که امیدورایم با افتتاح و راه‌اندازی این مرکز تمام مشکلات را مرتفع کنیم.

مبرایی در مورد افتتاح و بهره‌برداری از مرکز فنی و حرفه‌ای پاسارگاد بیان داشت: اگر شرایط جوی این شهرستان طوری باشد که پیمانکاران بتوانند به کار خود ادامه دهند این پروژه حداکثر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول