اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

طرح ایالت‌های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح ایالت‌های اقتصادی را یک کار کارشناسی شده توصیف کرد و گفت: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی استفاده از مزیت‌ها و فرصت‌های مناطق مختلف جغرافیایی کشور است.

طرح ایالت‌های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی دوشنبه شب به دعوت انصار حزب‌الله تبریز در مسجد میناساز حضور یافت و به تشریح برنامه‌های مجلس و سیاست‌های نظام در مدیریت کشور پرداخت.

وی با بیان دیدگاه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر، منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را تشریح و به سئوالات حاضران پاسخ داد.

• فرماندهی اقتصادی با مختصات مقاومتی

رحمانی با اشاره به کینه توزی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: دشمن در این سال‌ها با هدف‌گذاری کارشناسی شده نسبت به تهاجم نظامی، فرهنگی و اقتصادی علیه کشورمان خباثت از خود نشان داده و ما نیز باید به تناسب آن، مقاومتی در مختصات  همان تهاجم انجام شده داشته باشیم تا حماسه‌ای متناسب که امسال حماسه اقتصادی است تحقق یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تهاجم نظامی در دوران جنگ تحمیلی موجب دفاع نظامی و نهایتا حماسه دفاع مقدس شد، اظهار کرد: باید نقش هر فرد و نحوه مبارزه‌اش در جبهه مقابله با دشمن مشخص شود، و اگر امروز در جبهه اقتصادی موفق نبوده‌ایم به دلیل مشخص نبودن نقش دقیق  افراد و رده فعالیتشان در این مبارزه است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سکاندار این کشتی در این دریای طوفانی و پرتلاطم، با علم کامل به مسائل، نقشه راه و مختصات این جبهه را به طرق مختلف از نامگذاری سال‌ها گرفته تا منویاتشان در مورد مسائل مختلف کشور در قالب یک منظومه که همگی در مسیر اقتصاد مقاومتی است به ما نشان داده‌اند ولی متاسفانه برخی هنوز به جدیت کار دشمن پی نبرده‌اند و به سان روزهای عادی با موضوعات برخورد می‌کنند.

رحمانی ابراز داشت: به نظر رهبری هدف دشمن از تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ناکارآمد جلوه دادن و ناامید کردن جوانان از نظام مقدس اسلامی است و ما نیز باید به هر طریق ممکن مانع این اقدام شویم.

• حمایت از تولید راه مقابله با تحریم اقتصادی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید و کار را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد مهم‌ترین اقدام علیه تحریم های اقتصادی غرب اعلام کرد و افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که ارتقای تولید و حمایت از آن، اصلی‌ترین مبارزه با تحریم‌هاست که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست و باید در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذاری نکنیم.

وی با اشاره به برخی شایعات و تهمت‌های ناروا به برخی مسئولان که در راه حمایت از تولید اقدام کرده‌اند، گفت: شایعه‌سازان بدانند، هر چند قصد و غرض آنها از رقابت های سیاسی و انتخاباتی ناشی می‌شود ولی ضربه آن به کل جامعه و اقشار پایین وارد می‌شود.

* بنده آبرویم را مدیون نظام، مردم و بسیج هستم

رحمانی تصریح کرد: بنده آبرویم را مدیون نظام، مردم و بسیج هستم و حاضرم آن را برای حفظ آرمان‌های مقدس نظام اسلامی بدهم، ولی نباید این چنین باشد که اگر فردی به حمایت از تولید و سرمایه گذاری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است پرداخت مورد تهمت و افترای برخی جریان‌های فکری خاص واقع گردد.

• فرمان جدید رهبری در حمایت از تولید

رحمانی در ادامه تاکید کرد: اگر امام خمینی در دهه 60 فرمان رفتن به جبهه‌ها را دادند و همه با دل و جان برای عمل به این فرمان به جبهه ها رفتند، امروز رهبری فرمان حمایت از تولید و کار می‌دهند، هر کس که ادعای بسیجی و ولایی بودن دارد باید از این فرمان تبعیت کند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذار نیاز به اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه است، خطاب به انصار حزب‌الله، گفت: انتظار از حزب‌الله این است که در نهضت حمایت از تولید و عمل به منویات رهبری در این مورد پیش قدم باشد.

• ضرورت همخوانی تصمیمات با حمله اقتصادی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همخوانی تصمیمات با حمله اقتصادی گفت: دشمن با تمام قوا اقتصاد ایران را نشانه گرفته، آنها در حمله، جدی‌تر از دفاع ما هستند چرا که تمام زوایا را سنجیده و با کار کارشناسی تحریم می‌کنند ولی هنوز تصمیمات ما با حمله اقتصادی همخوانی ندارد.

رحمانی با طرح سئوالی ادامه داد: چرا در این شرایط که آوردن یک دلار به کشور هزاران مصیبت دارد، یک‌میلیارد دلار ارز که در برخی مواقع نیز ارز مرجع بوده را برای واردات خودرو اختصاص می‌دهند؟ اقداماتی از این دست با اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی همخوانی ندارد.

• بودجه تولید محور لازم است 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از بودجه پیشنهادی دولت در بخش تولید، اظهار داشت: بودجه‌ای که در تصمیمات کلان برای تولید در نظر گرفته می‌شود چاره‌ساز نیست، نه بودجه امسال و نه سال گذشته مقاومتی نیست، باید مزیت‌های اقتصادی ما همچون معدن مورد حمایت بیشتری قرار می‌گرفت که متاسفانه در بودجه مغفول مانده، هر چند در مجلس اصلاحاتی در این زمینه انجام می‌دهیم.

• طرح ایالت‌های اقتصادی  در راستای اقتصاد مقاومتی

رحمانی در ادامه سخنان خود طرح ایالت‌های اقتصادی را یک کار کارشناسی شده توصیف کرد و افزود: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی استفاده از مزیت‌ها و فرصت‌های مناطق مختلف جغرافیایی کشور است، چرا که در شرایط تحریم بهتر می‌توان با کشورهای همسایه ارتباط ایجاد کرد و این ارتباط با ایالت‌های اقتصادی میسر می‌شود.

• شهرک بعثت با هدفگذاری مرکزیت اقتصادی تبریز

رحمانی در ادامه این جلسه در پاسخ به سئوالی در مورد اهمیت شهرک صنعتی بعثت و زمان واگذاری آن، گفت: بعثت بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه به لحاظ وسعت خواهد بود که هدف از احداث آن این بود که از مرکزیت اقتصادی تبریز برای صادرات استفاده شود و این ایجاد یک فرصت برای همه شهرستان‌های همجوار و کل کشور است و پیش‌بینی این است که بعثت موتور تحرک اقتصادی صنایع شهرستان‌های مختلف قرار گیرد.

وی افزود: هدف این بود تا زمینه‌ای در شهرک بعثت فراهم شود که کالای نهایی، نیمه تمام و مواد اولیه به این شهرک آمده و در آن بسته‌بندی شده و با توجه به ظرفیت‌های صادراتی آذربایجان‌شرقی و مزیت‌هایی که بعثت دارد به تمام نقاط دنیا ارسال شود.

وی اعلام کرد: بر اساس برآورد اولیه شرکت شهرک‌های صنعتی استان، شهرک صنعتی بعثت ظرفیت حداقل 150 هزار نفر اشتغال را دارد که تحولی عظیم در کشور ایجاد خواهد کرد و بر اساس قولی که داده شده تا پایان امسال واگذاری زمین فاز یک آغاز می‌شود.

• فرهنگ بایستی یاریگر اقتصاد باشد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد ارتباط فرهنگ و اقتصاد، اعلام کرد: فعالیت‌های اقتصادی در بستری فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود و از طرفی هم زیرساختی برای اقتصاد محسوب می‌شود که اگر در ایجاد این زیرساخت‌ها مشکل داشته باشیم فعالیت اقتصادی انجام شده نیز به مقصود مورد نظر نخواهد رسید.

• حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان

رحمانی در مورد شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات مجلس در حمایت از آن نیز گفت: قانون مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مجلس به تصویب رسیده و برای اجرا به دولت واگذار شده است.

وی افزود: متاسفانه دو سال بود که دولت آن را آن‌چنان که باید پیگیری نمی‌کرد، خوشبختانه دولت جدید بودجه صندوق نوآوری را 20 برابر کرده است که اقدامی مناسب در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به حساب می‌رود.

• تجاری‌سازی دانش

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تجاری‌سازی دانش، اعلام کرد: در بسیاری از علوم، کشور ما رتبه‌های زیر 10 را دارد که سرمایه بزرگی برای نظام مقدس اسلامی است و مجلس نیز از هر اقدامی که موجب پیشرفت علم در کشور بشود حمایت جدی دارد.

• اجرای نظام بیمه‌ای همگانی

رحمانی در مورد وضعیت بهداشت و درمان نیز گفت: مجلس در قانون هدفمندی یارانه‌ها، اجرای نظام حمایت بیمه‌ای از مردم را مصوب کرده، از طرفی نیز مقرر کرده تا 10 درصد از درآمد هدفمندی را به درمان اختصاص دهند که متاسفانه این موضوع در دولت قبلی مورد توجه نبوده و به ظاهر دولت فعلی نیز اهتمامی به آن ندارد که امیدواریم نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

• حمایت دلسوزانه از سنگر بسیج

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله بجانی مسئول انصار حزب الله تبریز طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بصیرت دهی و مقابله با توطئه دشمنان گفت: مقام معظم رهبری در پیام های سالانه خود، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و اگر مسئولین در این مسیر حرکت کنند قطعا توطئه دشمنان در کودتای اقتصادی خنثی می شود.

مسئول انصار حزب الله تبریز در ادامه اظهارات خود با اشاره به دعوت حزب‌الله از دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بیان سیاست‌های نظام در دیدار با مقام معظم رهبری گفت: آقای رحمانی از متن بسیج به مجلس رفته است و همواره بسیجی است و در مجلس نیز بسیجی کار می‌کند و همیشه دلسوزانه از این سنگر دفاع کرده است.

شایان ذکر است رحمانی بعد از این نشست به درخواست‌های حاضران پاسخ و نامه‌های آنها را به مراجع مربوطه جهت حل مشکلاتشان ارجاع داد.

انتهای پیام/60002/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول