اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

دستگیری کلاه‌برداران شرکت کاغذی با 300 شاکی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری کلاه‌برداران شرکت قلابی یک زوج جوان به بهانه پرداخت وام‌های کلان و شناسایی 300 شاکی در این رابطه خبر داد.

دستگیری کلاه‌برداران شرکت کاغذی با 300 شاکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، ستار خسروی گفت: در پی رصد اخبار و اطلاعات نشریات استانی، کارآگاهان اداره جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان با تبلیغات گسترده شرکتی به نام «خدمات مشاوره راهبردی ایرانیان اسپادانا» با مسئولیت محدود با موضوع تسهیل، آماده‌سازی و پرداخت وام‌های کلان مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به مشکوک بودن فعالیت این شرکت کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند که در ادامه مشخص شد این شرکت توسط یک زوج جوان به نام‌های «ن ـ م» و «ز ـ ا» هر 2 اهل آستانه‌اشرفیه و ساکن شهرستان شاهین‌شهر اصفهان راه‌اندازی شده و در هیچ مرکز معتبر و قانونی کشور به ثبت رسمی نرسیده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان، طی هماهنگی با مقام قضایی حساب این زوج کلاه‌بردار مسدود و هر دوی آن‌ها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

خسروی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد زیادی به دلیل سهل‌انگاری در دام این شرکت کلاه‌برداری افتاده بودند تحقیقات در خصوص افراد ثبت‌نام کننده آغاز و در این رابطه 300 نفر شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه کلاه‌برداران در ابتدا از متقاضیان بین 30 تا 60 هزار تومان دریافت می‌کردند، عنوان کرد: این افراد قصد داشتند در ادامه پرونده متقاضیان از آن‌ها مبالغ دیگری را در چندین نوبت مختلف دریافت کنند که خوشبختانه با پیش‌دستی و کشف سریع و به‌موقع کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ادامه کلاه‌برداری‌های این زوج جلوگیری به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه تمامی وجوه شاکیان به آنان بازگردانده شد و متهمان نیز همراه با پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی با هشدار در خصوص کلاه‌برداری شرکت‌های کاغذی به مردم گفت: توصیه پلیس به مردم این است که هرگز به تبلیغات و آگهی‌های شرکت‌ها با عناوین و نام‌های مختلف که در جراید چاپ می‌شود توجهی نکرده و بدون انجام تحقیقات لازم و اطمینان از قانونی بودن شرکت‌ها سرمایه‌های خود را به آن‌ها نسپارند.

خسروی تصریح کرد: پلیس به طور مرتب در راستای وظایف محوله خود برای مقابله و جلوگیری از این‌گونه کلاه‌برداری‌ها فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری را زیر نظر دارد و در صورت غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت‌ها با آنان برخورد قانونی می‌کند و از شهروندان نیز می‌خواهم در صورت مشاهده و یا مشکوک شدن به فعالیت چنین شرکت‌هایی سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به کارآگاهان اداره جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/2301/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول