اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه:

فعالیت‌های مهدوی پس از انقلاب در حوزه‌های علمیه تحول عظیمی داشته است

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه گفت: پس از انقلاب و با هدایت بزرگان حوزه، فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های علمیه تحولی عظیم یافت و وارد مرحله‌ای تازه شد.

فعالیت‌های مهدوی پس از انقلاب در حوزه‌های علمیه تحول عظیمی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امشب در دومین مجمع عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه با بیان اینکه حوزه علمیه، گلستان معارف ناب اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: انسان‌های والایی در این میان توفیق حضور داشته‌اند و مراجع بزرگی نیز تربیت یافته‌اند که همه آنها در راستای ترویج مبانی ناب تشیع گام برداشته‌اند.

وی افزود: در این بین برخی از حوزویان این توفیق را یافته‌اند که در مورد ساحت مقدس امام عصر(عج) و معارف مهدویت فعالیت کنند.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه با بیان اینکه تا پیش از انقلاب فعالیت‌های مهدوی در حوزه محدود به اقدامات فردی بوده است، عنوان داشت: می‌توان گفت فعالیت‌های سازمانی در این زمینه در قم یا کم بوده یا به هیچ وجه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب بزرگان حوزه درصدد سامان‌دهی این فعالیت‌ها برآمدند و انجمن علمی مهدویت نیز در همین راستا بوده است.

ربانی با اشاره به تاسیس و فعالیت مراکز مختلف مهدوی در حوزه‌ علمیه خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی مهدویت، موسسه آینده روشن، پژوهشکده مهدویت، انجمن علمی مهدویت، واحدهای فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بنیاد امام مهدی(عج)، موسسه موعود، موسسه تبلیغ امام زمان(عج) و نیز گروه مهدویت در المصطفی از جمله این نهادها هستند.

رئیس سابق انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه بیان داشت: در استان‌های مختلف نیز مراکزی زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی نیز کار قابل اعتنایی را آغاز کرده است.

وی برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت در حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: نگاه کلانی در این زمینه در سطوح سه و چهار حوزه وجود داشته و این دوره‌ها با تصویب شورای عالی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

ربانی با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها نیز اخیراً اعلام کرده‌اند که آمادگی راه‌اندازی رشته مهدویت در سطح تحصیلات تکمیلی را دارند، گفت: انتشار نشریات و مجلات ترویجی، علمی و فرهنگی با موضوع مهدویت نیز محور بعدی فعالیت‌های مربوط به مهدویت در حوزه علمیه هستند که از آن جمله می‌توان به نشریاتی همچون موعود، امان، انتظار نوجوان، ملیکا، ساعت صفر و همچنین دو مجله عربی و انگلیسی مهدوی اشاره کرد.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول