اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کیفیت‌بخشی نظام آموزشی اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت‌بخشی نظام آموزشی اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش است.

کیفیت‌بخشی نظام آموزشی اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرضیه گرد بعد از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه مدارس مهم‌ترین پایگاه تکامل و انسان‌سازی است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش تلاش به منظور ارتقای کیفیت امور آموزشی در مدارس است.

وی، تلاش برای تقویت رویکردهای تربیتی در شوراهای آموزش و پرورش را یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین معیار برای ارزیابی موفقیت شوراهای آموزش و پرورش میزان تاثیرگذاری در تربیت دانش‌آموزان خواهد بود.

* به دنبال مشارکت فکری و معنوی اولیا هستیم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت اولیا با مدرسه اساسا در موضوعات مادی خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال مشارکت فکری و معنوی اولیا هستیم و امیدواریم اولیا علاوه بر مشارکت‌های مادی با اندیشه و ایده‌پردازی به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، رسیدگی و کمک به زنان سرپرست خانوار، شاداب سازی مدارس، ایجاد اشتغال و ارتقای سلامت دانش‌آموزان را از جمله موضوعاتی که می تواند در مشارکت‌های مردمی گنجانده شود نام برد.

* بازماندگان از تحصیل، کودکان کار و واجب‌التعلیم‌ها برای آموزش شناسایی می‌شوند

گرد با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی وظیفه فراهم کردن و بهره‌مندی افراد از تعلیم و تربیت را بر عهده دارد بر شناسایی بازماندگان از تحصیل، کودکان کار و واجب التعلیم‌ها، بر افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تأکید کرد و بیان داشت: حمایت آموزش و پرورش از این افراد، ارائه آموزش‌های از راه دور به آنها با کمک مدارس هیئت امنایی و شوراها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، موسسات آموزش از راه دور را فرصتی برای پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل دانست و ابراز داشت: متأسفانه این موسسات از سال 85 تاکنون ریالی دریافت نکرده‌اند که با مساعدت وزیر آموزش و پرورش مقرر شده است، بدهی این موسسات پرداخت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت و مشارکت شوراها، خیرین و مردم به منظور تسهیل در امور آموزش و پرورش و رفع معضلات و مشکلات آن و ارائه آموزش‌های ارزان قیمت بهره برد بر ضرورت ساخت مدارس غیر دولتی ارزان، نوسازی و تجهیز مدارس با مشارکت مردمی تأکید کرد.

* صنایع استان خود را در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سهیم کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و انتظار می‌رود صاحبان صنایع استان خود را در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سهیم بدانند.

در این نشست مصوب شد زمین مورد نیاز برای احداث مدارس غیردولتی به موسسینی که اعتبار ساخت دارند توسط اداره راه و شهرسازی استان تامین شود.

پرداخت حق الزحمه اعضای شورا و قرار گرفتن روند چگونگی پرداخت تسهیلات برای خیرین مدرسه ساز در دستور کار آتی شورا از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول