اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی یزد:

تنها واحدهای زیر پوشش دامپزشکی مجاز به تهیه تخم مرغ مایع هستند

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: تنها مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی زیر پوشش دامپزشکی، مجاز به تهیه تخم‌مرغ مایع هستند.

تنها واحدهای زیر پوشش دامپزشکی مجاز به تهیه تخم مرغ مایع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی استان یزد، محمدرضا صادق‌پور اظهار داشت: تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی مغذی به دلیل غنی بودن از پروتئین، املاح، ویتامین همچنین طعم مطلوب آن مورد توجه و مصرف آحاد مردم و تولید کنندگان مواد غذایی است.

وی بیان کرد: از جمله مصرف کنندگان تخم مرغ مایع، شیرینی پزی‌ها و کارخانه‌های تولید کیک و کلوچه هستند که معمولا تخم مرغ را به صوت مایع (زرده و سفیده) مصرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنچه در این میان حائز اهمیت است، شرایط استحصال تخم مرغ مایع است که بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور تنها واحدهای زیر پوشش دامپزشکی مجاز به تهیه و عرضه تخم مرغ مایع هستند.

صادق‌پور در مورد شرایط مراکز مجاز تهیه تخم مرغ مایع تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز آلودگی در مراحل جداسازی زرده و سفیده و به دلیل فساد پذیر بودن این فرآورده خام دامی، مراکز مجاز مورد بازدید و نظارت مستقیم و مداوم کارشناسان دامپزشکی قرار دارند و بر اساس رعایت شرایط بهداشتی مورد نظر دامپزشکی برای محصولات خود از برچسب بهداشتی استفاده می‌کنند که بر روی آن شماره پروانه بهداشتی بهره برداری، نوع محصول، نام و آدرس واحد تولیدکننده و تاریخ تولید و انقضا قید شده است.

وی با تأکید بر مصرف تخم مرغ مایع بهداشتی توسط مراکز مربوطه از صنایع غذایی و مصرف کنندگان تخم مرغ مایع درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/2464/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول