اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی:

مستند «نراق شهری که هست» به همت شبکه آفتاب تولید شد

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی از تولید مستند «نراق شهری که هست» به همت شبکه آفتاب خبر داد.

مستند «نراق شهری که هست» به همت شبکه آفتاب تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمید قربانی‌جم ظهر امروز در حاشیه سفر به تفرش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شبکه آفتاب در راستای افزایش تولیدات و آشنایی هرچه بیشتر مردم با جاذبه‌های دیدنی شهرستان‌ها موفق به تولید مستند «نراق شهری که هست» شد.

وی تصریح کرد: این مستند به تهیه‌کنندگی احمد قبادی و به منظور آشنایی مخاطبان با شهر تاریخی و دیدنی نراق تولید و ساخته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ادامه داد: شهر نراق از جمله جاذبه‌های تاریخی و دیدنی استان است که به عنوان یک اثر فرهنگی مجموعه‌ای از بناهای بکر و زیبا از جمله بازارها، مساجد، سراها و تیمچه‌های متعدد، خانه‌های قدیمی و تاریخی و امامزاده‌ها را در دل خود جای داده است.

قربانی‌جم افزود: مستند «نراق شهری که هست» در 90 دقیقه تولید شده و  به معرفی و تبیین جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان نراق از جمله موزه‌ها، آبشارها، آب‌انبارها، خانه‌های قدیمی، شخصیت‌ها و آثار ارزشمند علمی و هنری، معرفی آداب و سنن مرسوم شهر نراق و دیگر صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی می‌پردازد.

وی ادامه داد: شبکه آفتاب در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان علاوه بر تولید و ساخت چندین مجموعه تلویزیونی و مستند ساخت چندین برنامه‌ دیگر را در دست اقدام دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی یاد‌آور شد: تولید برنامه‌های شبکه آفتاب با محوریت استفاده از چهره‌ها و مناطق بومی استان از مهمترین اهداف سازمان در یک سال اخیر بوده و با این نگاه سعی همکاران در معرفی چهره‌های ماندگار، قابلیت گردشگری و مذهبی شهرستان‌ها افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: رشد 16 درصدی مخاطبان شبکه آفتاب در استان مرکزی نشان دهنده موفقیت در تولید برنامه‌ها بوده و این مهم موجب افتخار ما در استان مرکزی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی افزود: توجه بیشتر به شهرستان‌ها و پوشش اخبار 12 شهرستان از دیگر اهداف سازمان بود که در سال جاری محقق شد.

قربانی‌جم به ارتباط بیشتر مسئولین شهرستان با مرکز اشاره کرد و گفت: حضور مردم شهرستان‌ها در رسانه موجب معرفی مردم و خصوصیات شهرستان‌ها به استان شده که با این برنامه‌ها با معرفی نخبگان و فرهیختگان هر شهرستان می‌توانیم جایگاه استان مرکزی در کشور را ارتقا دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ادامه داد: پیش از این نیز شبکه صدا و سیمای استان مرکزی مستند "چال نخجیر" را به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید کریمی تولید کرده بود.

به گفته وی غار چال نخجیر بین دلیجان و نراق در استان مرکزی واقع شده که در مسیر 12 کیلومتری غار حوضچه‌های متعددی چون نبات، بال فرشته، تالار نبات، حوضچه کوثر و تالار عروس و دریاچه، برزخ، باغ وحش، چهل چراغ و تالار زیبائی‌ها و دالان‌های متعددی وجود دارد.

انتهای پیام/87007/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول