اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

شعر پشتوانه فرهنگ ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: پشتوانه فرهنگ ایران شعر است نه سینما.

شعر پشتوانه فرهنگ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست صمیمی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و ادب استان گلستان اظهارداشت: وقتی سخن از فرهنگ به میان می‌آید بدون تردید پیامدش رشد و شکوفایی کشور است.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی استان گلستان برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: برای رشد هرچه بیشتر فرهنگ در استان‌ها که نتیجه آن رشد فرهنگی کشور خواهد بود، اهالی فرهنگ نیازمند فراهم کردن بسترهای مختلف از طرف مسئولان هستند.

منتظری بیان کرد: استان گلستان گرچه از نظر وسعت کوچک است اما از نظر قامت بسیار بزرگ است و این استان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در تمام زمینه‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ دارد که امروز بخش کوچکی از آن ظهور و بروز کرده است.

وی افزود: استان گلستان در حوزه شعر و ادب ظرفیت‌های بسیار بالا و غنی‌ای دارد و هنرمندان در این حوزه نشان دادند که توانمندی‌های زیادی دارند که نیازمند حمایت همه جانبه در این حوزه هستند تا توان اصلی خود را نشان دهند.

منتظری تاکید کرد: این توانایی و ظرفیت بالا در حوزه‌های دیگر از فرهنگ استان وجود دارد که بروز و ظهور آن نیازمند بسترسازی و حمایت دولتمردان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در این راستا برای فعالیت هنرمندان برخی مشکلاتی وجود دارد که نیاز است با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن امروز بیش از به آن توجه شود.

منتظری گفت: در بخش شعر متأسفانه مرجع مشخص وجود ندارد که کشور در این حوزه دچار مشکل است و شاعران و فضای شعر کشور از سویی به سوی دیگر در حرکت است.

وی متذکر شد: اگر امروز سی‌امین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود در طرف دیگر هشتمین جشنواره شعر برگزار می‌شود که این نشان دهنده فاصله جامعه از اصل شعر و فرهنگ شعر و شاعری است.

منتظری اظهارداشت: این در حالیست که پشتوانه فرهنگ ایران زمین شعر و شاعری است نه سینما.

وی تاکید کرد: سینما به روز وارد جامعه شده است و به مجموعه هنری ما ملحق شده ، این هنر چیزی است که همه کشورها دارند اما گنجینه شعر و ادب ایران اسلامی زبان‌زد خاص و عام است و یکی از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی در گستره جهان متعلق به ایران اسلامی است.

منتظری در پایان ابراز داشت: امیدوارم با تدابیری که دولت اتخاذ می‌کند شعر که یکی از سرمایه‌ها و گنجینه‌های پایان‌ناپذیر فرهنگ ایرانی است به اوج خودش نزدیک شود.

انتهای پیام/83004/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول