اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای بوشهر خبر داد

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در بوشهر و فارس

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در استان‌های بوشهر و فارس خبر داد.

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در بوشهر و فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، داریوش پورسعید صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردی که با چهره‌های گوناگون اقدام به برداشت مبلغی بالغ بر 230 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان برازجانی به پلیس فتا دشتستان مراجعه و عنوان داشت مبالغی غیرمجاز از حساب وی بصورت اینترنتی برداشت شده است. با توجه به حساسیت موضوع در پی انجام تحقیقات پلیس مشخص شد، فردی با هویت جعلی به یکی از شعب بانک‌های شهر برازجان مراجعه و همراه بانک شاکی را با استفاده از اطلاعات اولیه وی، بر روی تلفن همراه خود فعال می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا برازجان پس از بررسی اجمالی متوجه جعلی بودن هویت مالک تلفن همراه شدند و با توجه به مشابهت پرونده دیگری در بوشهر، احتمال یکی بودن متهم و ارتباط این پرونده را با پرونده دیگر دادند. پلیس در تحقیقات گسترده خود دریافت، متهم در استان بوشهر و فارس به همین شیوه با هویت‌های مختلف، سابقه چنین برداشت‌هایی را داشته است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و تخصصی، هویت واقعی متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، نامبرده را به پلیس فتا انتقال دادند.

پورسعید افزود: متهم در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما با وجود شواهد و قرائن مستند، لب به اعتراف گشود و به برداشت از طریق همراه بانک 9 نفر از شهروندان برازجانی، بوشهری و همچنین تعدادی از شهروندان استان فارس، مبالغ قابل توجهی بالغ بر 230 میلیون ریال اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: متهم با تغییر چهره و پرسه زدن در بانک‌ها و بدون داشتن مدارک شناسایی با سوء استفاده از حسن اعتماد کاربران بانک، شماره حساب مالباخته‌ها را بر روی تلفن همراه با مالکیت جعلی فعال و اقدام به برداشت می‌کرد. مالباختگان و همچنین کارمندانی که در فعال کردن همراه بانک متهم سهل‌انگاری کرده بودند، پس از شناسایی متهم خوشحال و از اقدامات پلیس احساس رضایت کردند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان از کارمندان بانک‌ها خواست؛ هنگام مراجعه مشتریان در صورت احراز هویت واقعی آنان، اقدام به ارائه خدمات بانکی کنند، همچنین شهروندان نیز در حین انجام امور بانکی مراقب سوءاستفاده اطرافیان خود باشند و سعی کنند، اطلاعات فردی خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان در اختیار فرد دیگری به جزء کاربر بانک قرار ندهند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول