اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای باشت:

فنی و حرفه‌ای باشت کمبود فضای آموزشی دارد

رئیس فنی و حرفه‌ای باشت با اشاره به مشکلات فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: فنی و حرفه‌ای باشت کمبود فضای آموزشی دارد.

فنی و حرفه‌ای باشت کمبود فضای آموزشی دارد

آیت‌الله محمدی‌مفرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باشت، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای باشت در حال حاضر دارای 14 رشته و حرفه است که به دلیل کمبود فضای آموزشی مناسب و مجهز در قالب هشت کارگاه آموزشی به کارآموزان تعلیم داده می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان باشت با تأکید بر این که هم‌اکنون بیش از 14 مربی سابقه‌دار و دوره دیده که اکثر آنها بومی بوده در حال آموزش کارآموزان هستند، افزود: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مختص به ایام تابستان نبوده، بلکه با ایجاد تنوع و گسترش رشته‌های آن در طول سال با استقبال خوب کارآموزان رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: روی‌آوری افراد به سمت و سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در باشت بیانگر توانمندی بالای این شهرستان در راستای برخورداری از علم و دانش کاربردی و عملی به خصوص در رشته‌های فنی و عملی است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: تنوع موجود در رشته‌ها و انتخاب مربیانی با مهارت بالا از عوامل موفقیت این اداره در جذب افراد آموزش دیده در رشته‌های فنی بوده که موجب افزایش 20 درصدی استقبال‌کنندگان به نسبت سال گذشته شده است.

محمدی‌مفرد با بیان این‌که علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره‌های آموزشی بیشتر خانم‌ها هستند، ابراز کرد: هم‌اکنون هشت کارگاه آموزشی خیاطی، کامپیوتر، جوشکاری، مکانیک، برق صنعتی، کشاورزی و دو کارگاه صنایع‌دستی در اداره فنی و حرفه‌ای باشت فعال است.

وی همچنین از مشکلات این اداره را نبود فضای کافی برای گسترش دوره‌های آموزشی و آموزش افراد بیشتر، نداشتن چارت سازمانی مناسب و کمبود امکانات تجهیزات کارگاه‌ها برشمرد.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان باشت تصریح کرد: برای راه‌اندازی کارگاه‌های جدید و مورد تقاضای عموم بر اساس نیازسنجی‌‌های صورت گرفته در سطح شهرستان، مطالعات و برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام شده اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌‌آموزان، دانشجویان می‌‌توانند برای شرکت در رشته‌های مورد علاقه و رشته تحصیلی خود به مراکز فنی و حرفه‌‌ای مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/82009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول