اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاییز سال ‌جاری انجام شد

کشت گندم در 11700 هکتار از اراضی کشاورزی قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، از کشت گندم در بیش از 11 هزار و 700 هکتار از اراضی قم در پاییز سال‌ جاری خبر داد.

کشت گندم در 11700 هکتار از اراضی کشاورزی قم

سید محمدتقی سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه 11 هزار و 706 هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گندم است، گفت: تا پایان دی ماه سال جاری 10 هزار و 96 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی ادامه داد: مساحت هزار و 610 هکتار از اراضی قم نیز زیر کشت دیم گندم است که برای بهره‌برداری از این میزان گندم 58 نفر فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به کشت جو در استان اظهار داشت: تا پایان دی ماه امسال 23 هزار و 170 هکتار در مرحله پنجه‌زنی قرار می‌گیرد.

سجادی افزود: پنجه‌زنی به مرحله‌ای از رشد غلات گفته می‌شود که نخستین برگ‌های گیاه از سطح خاک بیرون آمده و ساقه اصلی شروع به رشد کرده و جوانه‌های موجود در محل اتصال برگ به ساقه شروع به رشد می‌کنند.

وی از بیمه محصول جو در سطح سه هزار و 416 هکتار و بیمه محصول گندم در سطح هزار و 935 هکتار خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سه ماهه سوم سال ‌جاری بذر گندم و جو گواهی شده به میزان هزار و 770 تن و کود به میزان سه هزار و 500 تن توزیع شده است.

سجادی با اشاره به شروع کشت مزارع غلات و کلزا در فصل پاییز امسال بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم بر عملیات خاک‌ورزی و تهیه بستر مناسب نظارت داشته است.

وی با یادآوری توزیع بذر و کود مصرفی بین کشاورزان استان قم اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال‌ جاری بر ادوات کاشت در مزارع غلات نیز نظارت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دانه کلزا از مهم‌ترین دانه‌های روغنی است که 25 تا 55 درصد روغن دارد، بیان کرد: هزار و 66 هکتار از اراضی کشاورزی استان در فصل پاییز سال‌ جاری زیر کشت کلزا قرار گرفته است.

سجادی با اشاره به اینکه زمان برداشت پنبه در مناطق مختلف کشور در اواخر تابستان و اوایل پاییز است، از برداشت پنبه در قم و شروع فعالیت کارخانجات استان خبر داد.

وی افزود: در سه ماهه سوم سال‌ جاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای 11 باب کارخانه پنبه‌پاک‌کنی پروانه بهره‌برداری صادر کرده‌ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اهمیت ذرت و جایگاه آن بعد از گندم و برنج به‌عنوان مهمترین غله در دنیا، از پایان برداشت ذرت علوفه‌ای استان قم در سه ماهه سوم سال‌ جاری خبر داد.

سجادی با اشاره به شروع بازدید دوره‌ای از مزارع گندم، جو و کلزا در پاییز امسال گفت: در سه ماهه سوم سال‌ جاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر فعالیت شرکت‌های طرف قرارداد مدیریت مزرعه طرح خودکفایی گندم در سطح چهار هزار و 110 هکتار نظارت کرده است.

وی از کاشت محصول سبزیجات برگی زمستانه در پاییز امسال خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی سبزیجاتی از قبیل شاهی، گشنیز، جعفری و اسفناج به‌ صورت مکانیزاسیون برداشت شدند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، بازدید و نظارت بر ماشین‌آلات تهیه بستر زمین را از دیگر اقدامات انجام شده در سه‌ ماهه سوم سال‌ جاری دانست.

سجادی در پایان از پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای جذب اعتبارات طرح تجهیز و توزیع ماشین‌آلات کشاورزی در پاییز امسال خبر داد.

انتهای پیام/2258/ک40/آ3004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول