اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم امسال با محوریت اتاق اصناف است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم به نام اتاق اصناف خبر داد.

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم امسال با محوریت اتاق اصناف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بختیار خلیقی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان کردستان اظهار کرد: عرضه مستقیم در راستای کمک به تنظیم بازار و همچنین اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده است در شهرهای دارای جمعیت کم نمایشگاه برگزار نشود تصریح کرد: به جز شهرستان دهگلان سایر شهرستان‌های استان برای برگزاری نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در سنوات گذشته در شهر سنندج دو نمایشگاه یکی در کنار میدان‌بار و دیگری در محل تعاون روستایی در خیابان حاجی‌آباد دایر شد.

خلیقی افزود: در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی تنظیم بازار، مواد غذایی و پروتئینی، لبنی، کیف و کفش، پوشاک، خواروبار و سایر اقلام مرتبط با ایام پایان سال عرضه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شهرستان سنندج دو مجمع تولیدی خدمات فنی و توزیعی وجود دارند که قرار است در اردیبهشت ماه با یکدیگر ادغام و اتاق اصناف را تشکیل دهند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سالیان گذشته برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم پائیزه به محوریت مجمع تولیدی بود، گفت: نمایشگاه‌های بهاره نیز به محوریت مجمع توزیعی برگزار می‌شد.

خلیقی از صدور یک مجوز برای برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم امسال به نام اتاق اصناف خبر داد و افزود: عرضه مستقیم به محوریت هر دو مجمع خواهد بود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه در تمامی شهرستان‌ها از 5 تا 25 اسفند به صورت شناور و به مدت 10 روز در دستور کار است و معمولا 2 روز نیز این نمایشگاه‌ها تمدید می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: مجامع صنفی در صورت نداشتن شرکت نمایشگاهی می‌توانند به شرکت‌های مرتبط واگذار کنند.

خلیقی با یادآوری انتخاب نمایشگاه بهاره سال گذشته در سنندج به عنوان بهترین نمایشگاه غرب کشور عمده اقلام موجود در این نمایشگاه‌ها را کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، قند و شکر، حبوبات و مواردی چون پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و پودر شوینده ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه تقاضاهایی برای برگزاری نمایشگاه در شهرک بهاران سنندج با توجه به جمعیت بالای آن منطقه وجود دارد گفت: اگر سوله‌ای در آن مکان تعبیه شود امکان این کار وجود دارد اما از طریق چادر به دلیل مسائل بهداشتی و نیز برودت هوا امکان‌پذیر نیست.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با همکاری سازمان استاندارد، مرکز بهداشت و حوزه نظارت سازمان غرفه‌ها مورد بررسی و کالاهای بدون کیفیت جمع‌آوری خواهد شد.

خلیقی با اشاره به وجود 42 شرکت پخش در سطح استان اظهار کرد: از توان این شرکت‌ها در نمایشگاه استفاده و آنها می‌توانند محصولات خود را با 10 درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه عرضه کنند.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول