اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

رویکرد جمهوری اسلامی اتحاد و وحدت بین جهان اسلام است

استاندار فارس گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، ایجاد وحدت و همبستگی در سطح جهان به ویژه جامعه اسلامی است.

رویکرد جمهوری اسلامی اتحاد و وحدت بین جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از لار، سید محمد احمدی در آستانه هفته وحدت در جمع مردم اهل تسنن و تشیع خنج در سخنانی اظهار داشت: اعلام هفته وحدت از سوی امام راحل نشان از عمق‌بخشی، ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری ایشان در این برهه از تاریخ بوده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت مکتب حیات‌بخش اسلام، اهل بیت و پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مشکلی بین برادران اهل تسنن و شیعه وجود نداشته و اگر ندای تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام بلند ‌شود، مردم فهیم کشور با پیروی از مکتب حیات‌بخش اسلام در عمل هر آهنگ اختلاف‌برانگیز را در نطفه خفه می‌کنند.

استاندار فارس تصریح کرد: در هیچ جای اسلام و قرآن برادرکشی را به عنوان یک عامل و اصل پسندیده و شایسته مورد قبول قرار نداده و آن را مردود و به دور از اخلاق دینی و مذهبی دانسته است.

احمدی بیان داشت: ماهواره‌ها و سایت‌های بیگانه و تفرقه‌انگیز به وسیله استکبار که در آستین خودی‌نماها دیده می‌شود با پخش برنامه‌های ضداسلامی و ایرانی قصد جدایی بین امت اسلامی به ویژه شیعه و سنی را در منطقه دارند.

وی اضافه کرد: کشتارهای اخیر در عراق به ویژه منطقه فلوجه مسلمان‌کشی را مورد هدف قرار داده است که با وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان، می‌توان نقشه شوم استکبار را خنثی کرد.

استاندار فارس ابراز داشت: جوانان باید حدیث وحدت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در راستای اهداف امام گام بردارند، تا شاهد جامعه‌ای بدون تفرقه باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه مسلمانان بهترین مناطق استراتژیک نفت و گاز را در اختیار دارند، گفت: با وجود ثروت‌های بسیار مسلمانان تنها شش درصد تجارت دنیا را در دست دارند و 94 درصد دیگر در دست کفار است.

وی ابراز داشت: کشورهای خاورمیانه اگر یک ساعت شیر نفت خود را ببندند دیگر کشورها به ویژه استکبار با زور سرنیزه نیز قادر به اداره کردن کشور خود نمی‌شود، که این نشان از اهمیت این منطقه در جهان است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در خاورمیانه برج دیده‌بانی به‌نام اسرائیل را تشکیل دادند و این انقلاب اسلامی ایران بود که در صدد ریشه‌کنی این برج برآمد تا مسلمانان از این غده سرطانی رهایی یابند.

وی تصریح کرد: اگر رهبری باصلابت، سپاه و حزب‌الله نبود، کشور هیچ‌گاه به آرامش نمی‌رسید و دشمنان به سنی و شیعه رحم نمی‌کرند و شاهد کشتار بیشتر مسلمانان به دست کفار بودیم.

احمدی خاطرنشان کرد: استکبار و دشمن تا دندان مسلح به‌گونه‌ای در کشورهای مصر، ترکیه و سوریه عمل کرده، که اگر از آن‌ها عبور کنند آنگاه به سراغ عربستان می‌رود که زنگ خطری برای دیگر کشورهای منطقه است.

وی بیان داشت: عزت ما در گروه وحدت ما است، چراکه  با دست رد به سینه دشمن زده و اجازه نمی‌دهیم بین ما رخنه و دخالت کند.

استاندار فارس اضافه کرد: مسئولان باید در تمام طول سال در این مناطق حضور یابند و تنها به هفته وحدت ختم نشود.

امام جمعه اهل سنت خنج نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: ضرباتی که به اتحاد مسلمانان توسط امپریالیسم وارد شده باعث گسستگی شده است که باید با وحدت و همدلی در مقابل توطئه‌های استکبار مقاومت و ایستادگی کرد.

عبدالصمد ابونجمی خاطرنشان کرد: امت اسلام باید با هوشیاری و اتحاد جلو هرگونه تفرقه و نفوذ امپریالیسم را در منطقه بگیرد.

نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی ابراز داشت: عده‌ای ناآگاه و فریب‌خورده با عمل غیراسلامی خود چهره اسلام را در جهان بد و مخوف نشان داده‌اند.

جعفر جعفرپور خاطرنشان کرد: ما باید با تاسی از رفتار پیامبر گرامی که همواره رافت و مهربانی را سرلوحه  قرار داده بود با عمل و رفتار خود، اسلام را به جهانیان بشناسانیم، تا نسبت به این دین الهی آگاهی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول