اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارخانه شیر جیرفت:

دریافت شیر کارخانه جیرفت روزانه 6 تن است

رئیس کارخانه شیر شهرستان جیرفت گفت: دریافت شیر کارخانه در سال 89 روزانه 36 تن بوده، اما اکنون به دلیل عوامل گوناگون به شش تن رسیده است.

دریافت شیر کارخانه جیرفت روزانه 6 تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی مهدوی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت در این شهرستان اظهار کرد: این کارخانه در 19 کیلومتری جاده جیرفت کهنوج در زمینی به مساحت پنج هکتار در سال 1376 به بهره‎برداری رسیده است.

وی تعداد کارکنان فعال این کارخانه را در حال حاضر 34 نفر خواند و افزود: دریافت شیر کارخانه در سال 89 روزانه 36 تن بوده، اما اکنون به دلیل عوامل گوناگون به شش تن رسیده است.

مهدوی با اشاره به اینکه هم‎اکنون 24 مرکز از 27 مرکز جمع‎آوری به صورت پاره‎وقت شیر کارخانه را تأمین می‎کنند، تصریح کرد: 12 دستگاه شیر سردکن و 22 تانکر مخصوص حمل شیر خام استاندارد را به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار داده‎ایم.

وی با بیان اینکه حدود 200 نفر ساعت کلاس آموزشی برای دامداران برگزار شده است، ادامه داد: از ابتدای مهرماه تاکنون حدود 85 میلیون تومان وام بدون بهره در اختیار دامداران قرار گرفته است.

مهدوی تصریح کرد: در سال 86، بار میکروبی شیر بین 55 تا 60 میلیون بوده است که با اقدامات و دوره‎های آموزشی برگزار شده از ابتدای سال جاری متوسط بار میکروبی به 11 میلیون رسیده است.

رئیس کارخانه شیر جیرفت ادامه داد: در سال گذشته نیز جلساتی برگزار و مقرر شد کارگروه‎هایی برای یافتن نقاط ضعف ایجاد بار میکروبی تشکیل شود که در نتیجه آن مشخص شد که اکثر این بار میکروبی به نحوه فعالیت دامداران برمی‎گردد.

مهدوی با اشاره به مضرات بار میکروبی اضافه کرد: این معضل موجب کاهش راندمان شیر خروجی و افزایش میزان انرژی می‎شود، اما بین 10 تا 15 درصد آن نیز به مشکل آب در شیر برمی‌گردد که در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مشکل آب در شیر بیشتر در ایستگاه‎های جمع‎آوری شیر مشاهده می‎شود، گفت: متمرکز نبودن دامداری‎ها از دیگر معضلات این کارخانه است که باید در مورد آن چاره‎اندیشی شود.

انتهای پیام/80001/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول