اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

نیروهای مؤثر در مدیریت بارش برف تجلیل می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیروهای مؤثر در مدیریت بارش برف تجلیل می‌شوند.

نیروهای مؤثر در مدیریت بارش برف تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل عصر امروز در بیست و چهارمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: در بارش سنگین چند روز اخیر تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و به ویژه شهرداری زحمت کشیدند و انصاف نبود به سبب برخی مشکلات، خدمات شبانه‌روز و خلاقیت‌های فردی برخی کارکنان در یاری‌رسانی به شهر و شهروندان، نادیده گرفته شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این زمینه گفت: بارش سنگین برف به مدت دو روز ثابت کرد که کلان‌شهر شیراز در برابر برخی بحران‌ها آسیب‌پذیر است.

محمد تقی تذروی افزود: اقدامات پیشگیرانه، اقدامات حین بحران و اقدامات بعد از بحران سه محوری هستند که در مواجهه با هر پدیده طبیعی که نظم امور را بر هم زند باید اتخاذ شوند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با وجود این که هواشناسی از ساعت‌ها قبل وضعیت جوی را پیش‌بینی کرده بود، ستاد بحران شهرستان راه‌اندازی نشد و امکانات و ظرفیت‌ها به حالت آماده‌باش در نیامده بود.

وی ابراز داشت: زمانی که شهر آسیب دید تلاش‌ها آغاز شد که دیگر جوابگو نبود و اقدامات پس از بحران نیز نوش‌داروی پس از مرگ سهراب بود.

تذروی اضافه کرد: در این زمینه مدیر اجرایی این استان باید با به کارگیری یک تیم متخصص در مورد عملکرد مسئولان و مدیران تحقیق کرده و با کسانی که کوتاهی کردند برخورد لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید با اتخاذ تدابیری برای استفاده از توان مردم در حوادث مشابه، نانوایی‌ها دوگانه‌سوز یا دارای موتوربرق شوند که در صورت بروز حادثه این ماده مهم غذایی به دست مردم برسد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: لازم است که قبل از هر حادثه، ستاد بحران راه‌اندازی و برای مواجهه با حوادث طرح‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما در عملیات پیشگیرانه خوب نبود، تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز در حین بحران عملکرد خوبی نداشت و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها واضح بود.

به گزارش فارس، در جلسه امروز شورا با واگذاری 3 هزار و 500 متر زمین با مالکیت شهرداری به بنیاد بیماری‌های نادر موافقت شد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول