اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

درمان بدحجابی در گرو شناخت فلسفه حجاب

شناخت فلسفه حجاب، برداشتن گام‌های عملی برای مقابله با بدحجابی، دوری از ظاهرگرایی و مدگرایی در جامعه و حفظ حجاب رفتاری در کنار حجاب ظاهری از جمله مسائلی بود که در کارگروه حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

درمان بدحجابی در گرو شناخت فلسفه حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امشب به همت بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد همایشی با عنوان حجاب و عفاف برگزار شد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد در این همایش با تبریک هفته وحدت و آغاز ولایت پیامبر اکرم (ص) گفت: بانک مهر اقتصاد خود را نسبت به ترویج مسائل اعتقادی و دینی بی‌تفاوت نمی‌داند و در این زمینه برنامه دارد.

کرامت پرهیزکار افزود: این بانک در کنار وظایف و رسالت‌های اقتصادی و تخصصی که به عهده دارد در زمینه مسائل مذهبی و اخلاقی نیز نقش موثری دارد.

وی با تشریح برخی مفاهیم مطرح در مورد حجاب و عفاف ابراز داشت: حجاب و عفاف، خویشتن‌داری در مقابل تمایلات افراطی و هوای نفسانی است که ترویج آن در هر سازمانی ضروری است.

وی فرهنگ حجاب و عفاف را موجب مصونیت در جامعه خواند و گفت: باید این فرهنگ در همه ادارات و بانک‌ها نهادینه و پایه‌گذاری شود.

فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف شعاری نیست، گام عملی برداریم

پرهیزکار پاکدامنی را مهم‌ترین بعد حجاب و عفاف دانست و بیان کرد: فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف، شعاری نیست و ما برای برداشتن گام عملی در این راه، اقدامات لازم را از درون بانک خود آغاز کردیم.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از آنجا که همه خدمات این بانک به مشتریان با نظر مراجع تقلید و رعایت مسائل شرعی است لازم است که رفتار و عملکرد کارکنان این بانک نیز اسلامی شود.

وی شبهه در معیشت و امرار معاش را ریشه بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این بانک اجرای بانکداری اسلامی است چراکه با رعایت مسائل شرعی و اسلامی بسیاری از مشکلات و شبهات برطرف می‌شود.

 از نظرات کارشناسان دینی استفاده می‌شود

سخنگوی بانک مهر اقتصاد نیز در این زمینه گفت: در بحث حجاب و عفاف کارگاهی نیز در تهران برگزار شد و در آن کارگروه تخصصی حجاب و عفاف این استان با همکاری سایر استان‌ها تشکیل شد.

وی استفاده از نظرات و ایده‌های کارشناسان مذهبی و فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب و بررسی راهکارها و پیشنهادات آنها را یکی از اهداف این کارگروه دانست.

ستوده بیان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین کارکنان و خانواده‌های آنان از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه‌ها است.

رحمت‌پور، مشاور بازاریابی بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: بسته خانواده بانک مهر اقتصاد در راستای استراتژی‌های کلان نظام و منویات مقام معظم رهبری است که این کار را از طریق برنامه‌سازی و محتواسازی دنبال می‌کنیم.

حوزه‌های علمیه مغز فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام گودرزپور، از اساتید حوزه علمیه یاسوج نیز در این همایش گفت: اقتصاد فرهنگ‌ساز است و هر چیزی که پول و اقتصاد اراده کند، فرهنگ می‌شود.

وی گفت: جای بسی شکر دارد که یک مجموعه اقتصادی و بانکی در این حد دغدغه مسائل فرهنگی را دارد.

گودرزپور اضافه کرد: در این زمینه حوزه علمیه به عنوان یک مغز فرهنگی آماده همکاری و حمایت از چنین بسته‌های فرهنگی قابل اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: باید عناصری که برای ورود به حوزه اجرا موثر هستند را به کار بگیریم.

ظاهرگرایی و مدگرایی از آفات جامعه امروزی است

حجت‌الاسلام رضوی نیز در این همایش گفت: حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزی جامعه است که موجب برخی ناهنجاری‌ها در جامعه شده است.

کارشناس مذهبی با اشاره به برخی احادیث و روایات افزود: حجاب و عفاف موجب استحکام خانواده‌ها می‌شود که نشانه آن فروپاشی خانواده‌ها در غرب به علت عدم توجه به موضوع حجاب است.

رضوی ادامه داد: بسیج همه ادارات در امر فرهنگ‌سازی حجاب امری لازم برای نهادینه کردن این فرهنگ مقدس در جامعه است که در این خصوص از بانک مهر اقتصاد قدردانی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: باید عوامل و ریشه‌های بدحجابی و بی حجابی را شناسایی و متناسب با آنها راهکار ارائه دهیم.

رضوی گفت: برخورداری از مال و ثروت زیاد یکی از عواملی است که افراد و خانواده را به سمت تجربه هر چیزی از جمله بی‌حجابی و بدحجابی می‌برد.

وی ظاهرگرایی و مدگرایی را از دیگر آفات جامعه دانست و تصریح کرد: عدم آشنایی به مسائل مذهبی، عدم نهادینه شدن حجب و حیا، عدم پایبندی به موارد اخلاقی و شرعی نیز از مسائل مهم در این زمینه است.

بدون شناخت فلسفه حجاب نمیتوان بدحجابی را درمان کرد

حجت‌الاسلام فقیهی نیز در این همایش گفت: مشکل اصلی ما این است که فلسفه حجاب و عفاف را به خوبی یاد نگرفتیم ولی می‌خواهیم در این حوزه وارد شویم.

وی رفع شبهات علمی حجاب و عفاف را برای نسل جوان ضروری دانست و گفت: حجاب و عفاف نیز مانند بحث‌هایی چون حقوق بشر و آزادی بیان در جامعه ترویج شوند.

فقیهی ابراز داشت: از سوی دیگر باید مسائل شرعی به صورت عقلانی بیان شوند.

 حجاب رفتاری مهم‌تر از حجاب ظاهری است

حجت‌الاسلام رضایی نیز در این همایش با اشاره به برخی اقدامات غربی‌ها گفت: امروز فلسفه غرب در جامعه کاربردی شده ولی فلسفه اسلام کاربردی نشده است.

وی حجاب‌های رفتاری را مهمتر از حجاب ظاهری دانست و اضافه کرد: باید معماری محیط فیزیکی نیز متناسب با فرهنگ اسلام شود.

بهرامی نیز در این همایش گفت: پوشش انسان در همه زمان‌های تاریخ یک اصل بوده و امروز نیز حجاب هم در پوشش و هم در رفتار باید عملیاتی شود.

وی خواستار پیوند خانواده بانک مهر اقتصاد با حوزه‌های علمیه شد و عنوان کرد: با انجام این مهم ترویج فرهنگ‌های اسلامی راحت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/82005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول