اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرکز بزرگ اسلامی کامیاران:

تریبون مساجد ظرفیت خوبی برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان است

نماینده مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران گفت: مردم باید مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و تریبون مساجد به ویژه در روستاها ظرفیت خوبی برای مردم است تا از طریق شوراهای اسلامی مطالبات خود را به مسئولان انتقال دهند.

تریبون مساجد ظرفیت خوبی برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، امین رحمانی شامگاه دوشنبه در جلسه آموزشی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان کامیاران با اشاره به جایگاه شوراها در نزد پیامبر(ص) گفت: شوراها به حدی در نزد پیامبر دارای جایگاه ارزشمندی بودند که ایشان در تمامی جنگ‌ها در بحث برنامه‌ریزی اقدام به مشورت و مشاوره می‌کردند.

رحمانی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال حماسه ملی و حماسه اقتصادی است به واقع شوراها ثمره حماسه سیاسی هستند که در تمامی فعالیت‌ها باید شوراها حضور قابل ‌توجهی داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبری که هرچه کار سنگین‌تر باشد تکلیف هم سنگین‌تر خواهد شد، ادامه داد: قرآن نیز اهمیت زیادی به شوراها داده است و مصداق آن نزول سوره‌ای با نام شورا است.

نماینده مرکز بزرگ اسلامی کامیاران بیان کرد: امر شورا در قرآن در کنار فریضه‌های بزرگی مانند نماز و انفاق آمده است که این نشان از اهمیت شورا در نزد خداوند دارد.

رحمانی گفت: رسالت شورا بسیار بالاست آنها هم نماینده مردم در نظام و هم نماینده نظام در میان مردم هستند که هر دو تکلیف سنگین است و نشان از تأثیرگذاری و جایگاه بالای شوراها دارد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که «مسجد سنگر است»، ادامه داد: نباید تأثیرات روحانی و مسجد را هرگز فراموش کرد بلکه باید بدانیم هیچ رسانه‌ای مانند تریبون امامان جمعه در هنگام بیان خطبه‌ها تأثیرگذار نیست.

رحمانی تصریح کرد: برای بیان خدمات و دغدغه‌های مسئولان و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف، تریبون نماز جمعه می‌تواند جایگاه والایی داشته باشد.

نماینده مرکز بزرگ اسلامی کامیاران گفت: نقش مردم نمازگزار و مسجد تا جایی است که فتنه‌گران در سال 88 را نابود کرد.

وی عنوان کرد: شوراها و دهیاران برای معرفی خدمات و توقعات مردم در نزد مسئولان و مسئولان در نزد مردم باید از تریبون نماز جمعه که تأثیرگذارترین رسانه است، استفاده مداوم کنند.

رحمانی افزود: احترام به روحانی احترام به دین و احترام به مسجد احترام به اسلام است، با توجه به دو بعدی بودن وجود انسان، با تقویت بعد جسمی، می‌توان بعد ماورائی او را بالا برد که در این راستا مسجد و نماز و قرآن می‌توانند عامل تقویت بعد جسمی انسان در کمال بعد روحی او باشند.

وی گفت: بزرگان دین در کمک به ایتام و افراد بی‌بضاعت دریغ نمی‌کردند که شوراهای اسلامی نیز باید با تاسی از این بزرگان در کمک به مستضعفان روستا و انتقال نیازهای آنان به دستگاه‌های حمایتی، زمینه را برای توانمندی آنان فراهم سازند.

نماینده مرکز بزرگ کامیاران بیان کرد: ما باید به این نظام احترام بگذاریم و در راستای برآورده کردن خواسته‌های مردم تمامی تلاش خود را به کار گیریم و این چیزی است که اسلامی بودن ایران را می‌رساند.

وی در پایان گفت: کشور ما امانت شهداست که باید از آن مراقبت کرد و با ارج نهادن به فرزندان و خانواده‌های محروم از مهر پدر و مادر شهیدشان، با آرامش و وحدت در راستای ارتقاء و پیشرفت آن تلاش کنیم که در این راستا شوراها جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/79018/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول