اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

مدیریت در دانشگاه پیچیده‎ و حساس است

استاندار گلستان گفت: مدیریت دانشگاه از هر مدیریت دیگری پیچیده‎تر، حساس‎تر و تابناک‎تر است.

مدیریت در دانشگاه پیچیده‎ و حساس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: سند بالادستی مدیریت دانشگاهی از آموزه‎های اسلامی و انقلابی و از آموزه‎هایی که امام راحل بر آن تاکید داشته‎اند سرچشمه می‎گیرد.

وی ادامه داد: این سند بالا دستی امروز از بیانات مقام معظم رهبری و از یک افق بلندی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح است تشکیل می‎شود.

صادقلو گفت: مدیریت دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی یک مدیریت تابناک و حساس است زیرا انتظار تحول و توسعه، انسان‎سازی و پیشبرد علم در دانشگاه‎ها وجود دارد که همه این قلمروها تابناک هستند و اگر مدیریت را مسئولیت این قلمروها بدانیم این حساسیت در مدیریت دانشگاه ثابت می‎شود.

استاندار گلستان بیان کرد: اگر فردی به این حساسیت علم نداشته باشد نباید این مسئولیت را قبول کند و عالم بودن مدیر به این موضوع مسئولیت اساسی یک مدیر است.

وی افزود: یک مدیر دانشگاه برای موفقیت در ابتدا باید سند جامع مدیریت خودش را تعیین و شاخص‎های کاری خودش را مشخص کند و با یک راهبرد اساسی به طور دقیق به اهداف و افق دور دست برسد.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به دانشگاه نسل سوم گفت: مدت‌ها است که صحبت از دانشگاه‎های نسل سوم مطرح است اما باید این سوال پاسخ داده شود که برش استانی دانشگاه نسل سوم در استان گلستان چیست؟

صادقلو اضافه‎ کرد: در راستای رسیدن به اهداف بلند و پاسخ به سوال‎های مختلف و پیشرفت استان دست نیاز و یاری به سمت دانشگاهیان دراز می‎کنم و نیازمند هدایت از طرف دانشگاه هستیم.

وی اظهار داشت: از این سو مدیریت دانشگاه باید از بدنه فرهیختگان دانشگاه هدایت‎گری خودش را در دل یک افق بالا که همان دانشگاه نسل سوم است تعریف کند.

تاکید بر تابش نور وحدت در دو دانشگاه گلستان و منابع طبیعی

صادقلو ادامه داد: به هر دلیل تاریخی دو دانشگاه در گلستان داریم که یکی جامع و دیگری تخصصی است.

وی افزود: یکی از اساسی‎ترین مسائل مدیریت دانشگاهی این است که ظرفیت خود را در این بخش اثبات کنیم که می‎توانیم این دو دانشگاه را مدیریت کنیم یا خیر.

استاندار گلستان تاکید کرد: اینگونه نیست که دو نوع دانشگاه به این وسعت در ظرفیت استان قابل مدیریت نباشد اما بهتر این بود که در استان گلستان این دو دانشگاه به یک دانشگاه تبدیل می‎شد اما به دلیل برخی الزامات این تصمیم گرفته شد که دو دانشگاه به صورت تفکیک شده در استان فعالیت کند.

صادقلو بیان کرد: اگر از درون این دانشگاه یک نگاه همنوا و یک روح به بیرون منتقل نشود، حتما در باور بزرگان کشور و مدیران آموزش عالی با یک باور روبه‌رو می‎شویم که این استان ظرفیت مدیریت دو دانشگاه را ندارد که این یکی از نکته‎های مهم و اساسی است و باید به آن توجه شود تا این دو دانشگاه در آینده یک افق روشن را برای خود داشته باشند و به اهداف بلند در این افق دست پیدا کنند.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول