اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

فضای استان گلستان هم‎نوایی و یک‎صدایی است

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه برای توسعه و حفظ محیط زیست در استان گلستان فضای هم‎نوایی و یک‎صدایی وجود دارد، از اجرای طرح مطالعاتی دولتی در جزیره آشوراده خبر داد.

فضای استان گلستان هم‎نوایی و یک‎صدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری استانداری گلستان اظهار داشت: فضای حاکم بر استان گلستان یک فضای هم‎نوایی و هم‎صدایی است.

وی ادامه داد: اگر در جایی از این استان نیز اختلاف سلیقه وجود داشته باشد این اختلاف سلیقه در مدیریت معنوی و کلی استان گلستان به یک وحدت و یکپارچگی برای توسعه استان ختم می‎شود.

صادقلو بیان کرد: در حال حاضر یک بعد توسعه در استان که ظرفیت نرم‎افزاری است در حال آماده شدن است و اراده که محور دیگر توسعه محسوب می‎شود در استان گلستان وجود دارد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان گلستان حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان یکی از محورهای توسعه استان قلمداد می شود و این تفکر که خط حرکتی توسعه استان در کنار حرکت توسعه و حفظ محیط زیست نیست یک برداشت اشتباه است.

صادقلو گفت: در تمام عرصه‌های مدیریتی که در حال حاضر در استان گلستان وجود دارد محیط زیست به عنوان یک دغدغه دیده می‎شود و این نوید را می دهم که تمام مدیران در استان گلستان به عنوان یک سرباز در کنار محیط زیست قرار دارند.

وی متذکر شد: اما گاهی اوقات در استان گلستان یک اتفاقاتی در حوزه محیط زیست رخ می‎دهد که جای نگرانی دارد و در برخی موارد حتی دیده می‎شود برداشت این است که این ناملایمتی‎ها از طرف دولت رخ می‌دهد.

صادقلو تاکید کرد: در برخی از موارد مردم یک حس تضاد در بیان و عمل دریافت می‌کنند که حتی گاهی اوقات این موضوع در راستای بهره‎وری و برای توسعه از طرف برخی افراد بیان می‎شود.

اجرای طرح مطالعاتی دولتی در جزیره آشوراده

استاندار گلستان با اشاره به رخ دادن برخی از بلایای طبیعی در استان گلستان تصریح کرد: در سال‎های گذشته شاهد بوده‎ایم که سیلاب‎هایی به وقوع پیوست و برخی بلایای دیگر بر منابع طبیعی ما نازل شد که بسیاری از درختان و حوزه محیط زیستی را از بین برد.

صادقلو گفت: در این اتفاق‎ها علاوه بر اینکه به محیط زیست ما آسیب رسید اما اقدام خاصی با فوریت برای برطرف کردن و به نوعی بهبود آن انجام نگرفت.

وی افزود:‎ متاسفانه بخشی دیگر از آسیب‎هایی که در جنگل‎های ما در حال رخ دادن است وجود انواع آفت‎ها در دل درختان این استان است که باعث شده درختان ما به طور طبیعی در حال مردن باشند.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت جزیره آشوراده در استان گلستان و ارزش این جزیره برای توسعه گردشگری از آغاز یک طرح مطالعاتی دولتی برای توسعه این جزیره خبر داد.

صادقلو اظهار داشت: با برگزاری جلسات و پیگیری‎های مختلفی که به عمل آمد مقرر شد برای توسعه این جزیره یک شرکت مشاور با نظارت سازمان گردشگری و حوزه گردشگری انتخاب شود و این شرکت با رعایت الزامات محیط زیست ظرف شش ماه با تامین بودجه مناسب از سوی ریاست جمهوری با هدف گردشگری موضوع را مطالعه و جانمایی کند.

وی در پایان ابراز داشت: این طرح به این دلیل است که اگر فردا سرمایه‎گذاری برای توسعه این جزیره به استان آورده شد، به مسیر محیط زیست و منابع طبیعی کشیده نشود و در دل این طرح جامع تمامی مسائل دیده و رعایت شود و یک طرح توسعه‎ای برای جزیره آشوراده در آینده نزدیک شکل بگیرد و اجرا شود.

انتهای پیام/83004/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول