اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی انتقاد کرد

افزایش تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نسبت به افزایش تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در این استان به سایر کاربری‌ها و به ویژه باغ تالارها انتقاد کرد.

افزایش تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی عصر امروز در نشست با شماری از مدیران رسانه‌های خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سایر کاربری‌ها افراد بایستی از این اقدام پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه کاربری برخلاف ضوابط غیرقانونی است، تصریح کرد: این‌گونه تغییر کاربری‌ها به ویژه در بخش باغ تالارها علاوه بر مشکلات قانونی مفسده‌هایی نیز به دنبال دارد.

* انتشار گزارش‌ها در رسانه‌های خراسان شمالی رویکرد پیشگیرانه دارد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین انتشار گزارش‌ها و اخبار در رسانه‌های استان را دارای رویکرد پیشگیرانه دانست و گفت: به طور حتم این به نفع استان است.

وی تعامل دستگاه قضایی با رسانه‌ها را برشمرد و افزود: احقاق حق یکی از وظایف دادگستری بر اساس قانون است و رسانه‌ها با کم‌ترین هزینه در احقاق حق مردم مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه جزو این ملت بوده و همان طوری که سربازان و نیروهای امنیتی انتظامی در راستای آرمان‌های نظام بوده، فعالان این عرصه نیز در این راستا حرکت می‌کنند، گفت: خبرنگاران رسالت بزرگی را داشته تا با قلم خودشان در خدمت جامعه و کشور باشند.

وی نقش فعالان این عرصه را در رشد و بالندگی جامعه برشمرد و افزود: رسانه‌ها زبان گویای جامعه و در راستای تحقق عدالت حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها بایستی به اصول و سنن جامعه احترام قائل شده و این مسئولیت را به شایستگی ایفا کنند.

* قانون مطبوعات بایستی در کنار دست اصحاب رسانه باشد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر رعایت قانون از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: قانون مطبوعات بایستی در کنار دست اصحاب رسانه باشد.

وی احترام به حریم خصوصی افراد و پرهیز از توهین و افترا را بر اساس قانون مطبوعات برشمرد و اظهار کرد: اصحاب رسانه جزو مبلغان الهی هستند و حتی تأثیر آنان از مبلغان نیز بیشتر است.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر مبلغان عمده کارشان محرم و صفر است، لیکن فعالان رسانه‌ای در طول سال فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در راستای ابلاغ رسالت الهی کار می‌کنیم، خطاب به مدیران رسانه‌ها گفت: اگر تکلیف قانونی شما انتشار اخباری با دارا بودن اسناد و مدارک است، و در راستای امر به معروف و نهی از منکر بوده و مشکل قانونی و شرعی ندارد، نبایستی از تکلیف کوتاه بیایید و از کسی ترس داشته باشید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: اگر به این وظایف عمل شود، جامعه در واقع اصلاح می‌شود.

وی نقش و اثرگذاری رسانه‌ها را در جامعه بسیار مهم خواند و گفت: تأثیر رسانه‌ها حتی از نماز جمعه هم بیشتر است و انتشار اخبار و گزارش‌های شما طیف وسیعی از مخاطبان را در بر دارد.

* رسانه‌ها در خراسان شمالی سالم و منطبق با قانون حرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام قدرتی با ارزیابی خود نسبت به فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: خوشبختانه رسانه‌ها در خراسان شمالی سالم و منطبق با قانون حرکت می‌کنند.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که در اختیار داشته تاکنون معدود شکایت خصوصی از رسانه‌های استان ارائه شده و هیچ‌گونه پرونده‌ای از سوی مدعی‌العموم علیه رسانه‌های خراسان شمالی از ابتدای تاسیس استان نداشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با برشمردن جرائم مطبوعاتی در 2 گروه جرائم مطبوعات علیه اشخاص و جرائم مطبوعاتی در قلمرو نظم و امنیت عمومی گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود تا خطوط قرمز و حد و مرزها را رعایت کنند.

وی پرهیز از انعکاس اخبار مغرضانه، تلاش در جهت وحدت، رعایت عدالت، تحلیل درست اخبار، انتشار اخبار با محتوای آمارهای فصلی در موضوعات مختلف را از سوی رسانه‌ها مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول