اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسجد، مصداقی از پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز گفت: تدبیر امام (ره) در معرفی مساجد به عنوان سنگر در انقلاب اسلامی مصداقی از پدافند غیرعامل بود.

مسجد، مصداقی از پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سید شهاب‌الدین حسینی بیان داشت: پدافند غیرعامل باید با نگاهی راهبردی و با مشارکت مردمی بر مبنای معنویت، حس انسان دوستی و وحدت پایه‌ریزی شود.

*مساجد سنگر و پایگاه‌های مردم است

حسینی با اشاره به منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مساجد، سنگر و پناهگاه مردم است و در طول فراز و نشیب‌های تاریخ همواره روحانیت دوش به دوش مردم در مقابل تهدیدهای خارجی و داخلی ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: با وجود تعداد 700 مسجد در استان و کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توان شبکه گسترده‌ای از مشارکت‌های مردمی را ایجاد و سازماندهی کرد و علاوه بر آن مساجد با در اختیار داشتن فضای مناسب برای آموزش مردم با هزینه‌ای بسیار کم در مواقع اضطراری و برگزاری مراسم نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به امر سازماندهی مردم تاکید کرد و گفت : مشارکت مردمی بدون سازماندهی مناسب و مدیریت ناکارآمد نه تنها نتیجه‌ای در بر ندارد بلکه می‌تواند موجب خسارت و زیان‌هایی نیز شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ادامه داد: یکی از شاخص‌های بارز این امر در جوامع در حال توسعه اقدامات پیشگیرانه است و باید سناریویی درباره تهدیدات احتمالی پیش‌بینی و تدوین شود و راه‌ حل‌های آن نیز به جد پیگیری شود.

*نهادهای مردمی و NGO ها آموزش می‌بینند

وی افزود: در این استان نهادهای مردمی و NGO ها با هدف توسعه کمی و کیفی در برگزاری دوره‌هایی به عنوان آشنایی با اصول پدافند غیرعامل آموزش می‌بینند و از پتانسیل‌های موجود و توانمندی‌هایی که به واسطه آموزش ایجاد می‌شود به بهره‌وری کامل می‌رسند.

* رئیس کارگروه سازماندهی و مشارکت معرفی شد

در این جلسه، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، حجت‌الاسلام موسوی را به عنوان رئیس کارگروه سازماندهی و مشارکت مردمی استان البرز معرفی کرد.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول