اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز:

پدافند غیرعامل در استان البرز نهادینه شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز گفت: پدافند غیرعامل از مهمترین زمینه‌های افزایش سطح آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی است.

پدافند غیرعامل در استان البرز نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سیدشهاب‌الدین حسینی افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا اصول پدافند غیرعامل در استان البرز نهادینه شود تا بتوان در مواقع ضروری به درستی آنها را به کار برد.

وی افزود: استقرار امنیت پایدار در سایه تلاش همگانی محقق خواهد شد در این راستا باید با بررسی نکات ضعف و قوت خود در رابطه با حفظ و حراست از زیرساخت‌های حساس و حیاتی در استان به آمادگی مطلوب در این زمینه دست یابیم.

این مسئول یادآور شد: طبق اصول پدافند غیرعامل تجمیع انرژی و امکانات در یک مکان آسیب‌پذیری را در منطقه افزایش می‌دهد بنابراین پراکندگی امکانات از اصول پذیرفته‌شده پدافند غیرعامل است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: جایگزینی و مشابه‌سازی در تأمین انرژی نیز یکی از اصول مقبول پدافند غیرعامل است. به عنوان مثال اگر از نظر انرژی برای راه‌اندازی یک کارخانه از یک نوع سوخت استفاده کنیم باید تمهیدی اندیشیده شود تا با جایگزین کردن سوختی دیگر در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: در حال حاضر عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌‌پذیری است و این کار با برنامه‌ریزی و طراحی باید نهادینه شود در این راستا باید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در زیرساخت‌های حیاتی در بحث پدافند غیرعامل در استان مدنظر قرار گیرد.

*رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان معرفی شد

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان همچنین شرکت آبفای استان را به عنوان رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان البرز معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان گفت: برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای طرح‌های ایمن‌سازی در تأسیسات آبی حساس و مهم صنعت آب و برق، کسب آمادگی‌های لازم در ابعاد سازماندهی و تأمین و تجهیز منابع، ایجاد هماهنگی در برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، افزایش آستانه مقاومت و ظرفیت پایداری، استمرار ارائه خدمات، مدیریت جامع بحران از وظایف اصلی این کارگروه است که از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم، تجهیزات و امکانات موجود در یک منطقه جلوگیری و یا شدت آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول