اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

اتمام صددرصدی پروژه مسکن مددجویان کردستان / ‌زیرساخت‌های خدماتی تکمیل نیست

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با وجود اتمام صددرصدی پروژه مسکن مددجویان نبود زیرساخت‌های خدماتی مانع از بهره‌برداری از این پروژه‌ها شده است.

اتمام صددرصدی پروژه مسکن مددجویان کردستان / ‌زیرساخت‌های خدماتی تکمیل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در هفتمین نشست شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان استان در سنندج، اظهار کرد: متاسفانه ساخت 73 واحد مسکن مددجویی مصوب سفر رهبری به استان در بین واحدهای مسکن مهر و عدم واگذاری امتیازات خدماتی به آنها مانع از بهره‌برداری این پروژه‌ها با وجود گذشت یک سال از اتمام صددرصدی آنها شده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها تنها در صورت واگذاری امتیازات خدماتی امکان پذیر است که این مهم باید از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: نباید اجازه داد برخی کم‌کاری‌ها شیرینی برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری را به کام نیازمندان تلخ شود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه مقصر اصلی این مشکل دستگاه‌های خدمات‌رسان نیستند، گفت: باید بسترهای لازم را برای دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم کرد تا آنها نیز بنا به چارچوب و قوانین در این حوزه گام بردارند.

وی رفع این مشکل را نیازمند همت بسیجی همه دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و بیان داشت: تنها با وجود چنین روحیه‌ای است که می‌توان در خدمت‌رسانی به مردم آن گونه که شایسته و سزاوار است گام بردارند.

وی در ادامه به اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن مددجویان روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از جمعیت زیرپوشش روستایی این نهاد نیازمند حمایت برای مقاوم‌سازی سرپناه خود هستند و این مهم کارها و اقدامات بیشتری را می‌طلبد.

موسی‌نژاد به بهساز و مقاوم‌سازی 7 هزار واحد مسکن مددجویی در استان اشاره کرد و گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی 10 هزار واحد مسکن مددجویی در روستاهای استان از سوی دولت تعهد شده بود که متاسفانه تاکنون تنها 7 هزار واحد از این تعداد انجام شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان‌، عدم همکاری برخی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات بزرگ‌ترین مانع برای کمیته امداد در راستای تحقق این مهم به ویژه طی دو سال اخیر بوده است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه براساس قانون مسئولیت ضمانت پرداخت وام‌های مقاوم‌سازی مسکن مددجویان به عهده دولت است اضافه کرد: این تسهیلات تنها وام‌هایی هستند که ضمانت انها به صورت زنجیره‌ای بوده اما متاسفانه بنا به دلایلی دولت به تعهدات خود در این حوزه عمل نکرده است.

به گفته وی، با وجود متعهد شدن دولت در زمینه بازپرداخت اقساط وام‌های تسهیلات مقاوم‌سازی در صورت عدم بازپرداخت آن از سوی مددجویان نیازمند و محروم برخی بانک‌ها با پیگیری قانونی مددجویان را راهی زندان کرده‌اند.

موسی‌نژاد افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی از مددجویان به دلیل سخت‌گیری و پیگیری‌های قضایی برخی بانک‌ها در زندان به سر می‌برند.

وی گفت: بانک‌ها به جای اینکه به نیازمندان فشار بیاورند بر اساس دستورالعمل مطالبات خود را از دولت پیگیری نمایند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: ما باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم و اجازه ندهیم بخاطر برخی سختگیری‌ها مردم از قانون گریزان باشند.

انتهای پیام/79002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول