اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

برخی دستگاه‌ها مانع سرمایه‌گذاری در بجنورد هستند

فرماندار بجنورد افزایش سرانه اقتصادی بجنورد را سرمایه‌گذاری خواند و گفت: البته برخی دستگاه‌های شهرستان موانعی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند.

برخی دستگاه‌ها مانع سرمایه‌گذاری در بجنورد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود ثمینی ظهر امروز در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان پس از معارفه خود به عنوان فرماندار اظهار کرد: تا زمانی که سرمایه گذاری و تولید انجام نشود، اشتغال زایی تحقق نخواهد یافت و رونق اقتصادی شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مرتباً مدیران امر سرمایه‌گذاری در شهرستان گرد هم آمده و ندای حمایت از سرمایه‌گذاران سر می‌دهند، گفت: به طور حتم با حرف زدن، اشتغال و تولید ایجاد نمی‌شود، بلکه امر سرمایه‌گذاری در بجنورد بایستی تسهیل شود.

ثمینی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها بخشنامه‌ها و قانون را مطرح می‌کنند، افزود: بخشنامه‌ها به گونه‌ای تفسیر شده تا مسیر سرمایه‌گذاری و حمایت از آنان هموار شود که بی‌گمان این به نفع تولید و اشتغال شهرستان است.

وی ادامه داد: ما بایستی با تمام وجود از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و صرفاً با پا روی پا انداختن سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و باید برای سرمایه‌گذاران اهمیت قائل شویم.

فرماندار بجنورد گفت:‌ اگر بنا است رونق اقتصادی داشته باشیم، این به نفع جوانان بیکار و جویای کار شهرستان بوده تا از این گرفتاری نجات یابند.

وی بر توسعه سرمایه‌گذاری غیر دولتی در شهرستان تاکید کرد و افزود: همه مدیران به موضوع سرمایه گذاری به عنوان یک اولویت اهتمام داشته باشند.

ثمینی تاکید کرد: ما هیچ فرصتی برای آزمون و خطا نداشته و البته مردم هم به ما این فرصت را نخواهند داد، به خاطر همین است که تاکید داشته مدیرانی مسئولیت بگیرند که شایسته و کارآمد باشند.

وی در ادامه بر پرهیز از نگاه سیاسی نمایندگان شهرستان نسبت به حوزه انتخابیه تاکید کرد و گفت: بایستی تمام تلاش خود را برای توسعه شاخص‌های شهرستان به کار بندیم.

به گفته فرماندار بجنورد، وضعیت توسعه این شهرستان در مقایسه با برخی از شهرستان‌های استان در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

وی در ادامه نسبت به ساخت و سازهای بی‌رویه در مسیرهای مختلف به ویژه بجنورد به سمت پتروشیمی انتقاد کرد.

ثمینی تصریح کرد: اکنون با ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف شهر مواجه بوده که بایستی از سوی دستگاه‌های متولی سامان یابد.

وی تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی به باغ‌ها و ویلاها را مهم برشمرد و گفت: این روند در آینده مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: تغییر کاربری این اراضی در حالی است که برخی از دستگاه‌های خدمات رسان خدمات را به این اماکن ارائه می‌کنند که خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی همه کارها را بر اساس مجاری قانونی پیش ببریم، از دستگاه‌های متولی خواست نسبت به این موضوع نظارت کنند.

ثمینی همچنین بر اجرای مصوبات تأثیرگذار در شهرستان بجنورد از سوی دستگاه‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خروجی جلسات بایستی به نفع جامعه و مردم باشد، یادآور شد: مردم باید کارهای مدیران بجنورد را لمس کنند.

انتهای پیام/63002/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول