اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهه فجر

18 کمیته ستاد دهه فجر در شهرستان اسلامشهر تشکیل شد

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به اینکه دهه فجر در تاریخ انقلاب اسلامی دهه سرنوشت‌سازی بود، از تشکیل 18 کمیته ستاد دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

18 کمیته ستاد دهه فجر در شهرستان اسلامشهر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت‌الاسلام محمد نوروزی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر این شهرستان اظهار داشت: دهه فجر سال 1357 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دهه سرنوشت‌سازی بود که در آن تاریخ امام خمینی (ره) پس از 15 سال تبعید و دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشتند و نظام حکومت اسلامی را اعلام کردند.

نوروزی افزود: خداوند در دهه فجر سال 57 زمینه‌های انقراض حکومت 2500 ساله استبداد و نظام ستمشاهی را رقم زد و انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم و با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های بزرگداشت دهه فجر فرصتی است تا ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و ملت آزاده ایران اسلامی یادآوری شود، تأکید کرد: انتقال این دستاوردها به نسل جوان امروز و آیندگان کشورمان یکی از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسمات گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با خون هزاران شهید به ثمر نشست لذا این ایام باید هر سال باشکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود.

در ادامه این جلسه امیراله حقیقی فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز طی سخنانی بیان داشت: برنامه‌های امسال دهه فجر باید بهتر و گسترده‌تر از سال‌های قبل و با مشارکت حداکثری آحاد مردم برگزار شود.

وی افزود: نظام هر کجا که به مردم اعتماد کرد و امر را به مردم سپرد، به موفقیت و پیروزی رسید که نمونه بارز آن دوران جنگ تحمیلی و حماسه 9 دی و ... است.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا مسئولان باید فقط بسترسازی لازم را داشته باشند و در برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌های دهه مبارک فجر به گونه‌ای عمل شود تا نسل جوان بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گیرد و دستاوردهای انقلاب به این نسل و نسل‌های بعدی انتقال یابد.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌ها و نهادها به روستاهای شهرستان نیز توجه داشته باشند و تلاش کنند که برنامه و مراسمات باشکوهی نیز در روستاها برگزار شود.

در ادامه این نشست مسئولین کمیته‌های 18گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر اسلامشهر، اهم برنامه‌های خود را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، برگزاری یادواره شهدای روحانی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، اقامه نماز شکر، تشکیل زنجیره انسانی در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای کشور، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی و ویزیت رایگان از مهمترین برنامه‌های این دهه است.

در این راستا همچنین دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا، برگزاری جشن انقلاب و مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، پخت کیک 350 کیلویی و ... از دیگر مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام در اسلامشهر است.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول