اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

درآمد مالیاتی اردبیل 100 میلیارد تومان است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی اردبیل مبلغ درآمدی این استان از محل مالیات را 100 میلیارد تومان اعلام کرد.

درآمد مالیاتی اردبیل 100 میلیارد تومان است

هاشم مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در 9 ماه گذشته درآمد استان اردبیل به بیش از 130 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته این میزان درآمد 24 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: به نسبت بودجه پیش‌بینی شده در سطح ملی و استانی این رقم درآمد 10 درصد رشد منفی را نشان می‌دهد و قرار است بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال 194 میلیارد تومان درآمد در استان اردبیل محقق شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیشترین منبع درآمد استان را از قبل درآمدهای مالیاتی بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه در استان اردبیل وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری در حدی نیست که بتوان از این محل، منابع درآمدی کسب کرد به همین دلیل ما بیشترین تکیه خود را بر کسب منابع درآمد مالیاتی گذاشتیم تا از این طریق بتوانیم بخشی از بودجه استان را تامین کنیم.

مظفری مبلغ درآمدی از محل مالیات را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 79 درصد درآمدهای استان اردبیل از محل مالیات است و مابقی نیز از چهار بخش درآمدی است که به خزانه ریخته شده و این درآمدها تحت عنوان اعتبارات ملی و استانی برای هزینه‌کرد در پروژه‌های عمرانی و اجرایی به این استان برمی‌گردد.

این مسئول تصریح کرد: چهار برابر این منابع درآمدی از محل‌های مختلف نظیر درآمد نفتی و تملک دارایی تاکنون به استان اردبیل منابع اختصاص داده‌اند که در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 510 میلیارد تومان منابع جذب استان شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با رد این ادعا که منابع درآمدی استان به ویژه درآمدهای مالیاتی در سایر مناطق هزینه می‌شود، یادآور شد: ریالی از این اعتبارات به سایر مناطق اختصاص داده نمی‌شود بلکه به اشکال مختلف صرف پروژه‌های عمرانی و آبادانی در استان شده و در این زمینه شاهد احداث مدرسه، خانه بهداشت، راهسازی و پروژه‌های عظیم اقتصادی و تولیدی هستیم.

مظفری ابراز داشت: استان اردبیل در طول سال از منابع مختلف جذب اعتبار دارد که با توجه به وضعیت تحریم و منابع درآمدی کم کشور در سال‌های اخیر این جذب ارقام کمتر شده است.

این مسئول ضرورت توجه هموطنان به پرداخت مالیات‌های مستمر را ضروری اعلام کرد و گفت: بیشترین درآمد ما از مالیات نیز مربوط به مالیات مشاغل و مالیات بر حقوق است که همچنان در این زمینه قادر نیستیم از منابع درآمدی مالیاتی بیشتر بهره‌مند شویم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد‌: هر چقدر مردم در این حوزه مشارکت داشته باشند به همان میزان توسعه و عمران استان شتاب گرفته و بیش از هر زمان دیگر در این امر موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول