اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور خبر داد

مسائل مالی و درگیری‌های خانوادگی بیشترین دلیل وقوع قتل در نیشابور

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: اختلافات مالی و درگیری‌های خانوادگی بیشترین دلیل وقوع قتل طی 9 ماه گذشته در این شهرستان بوده است.

مسائل مالی و درگیری‌های خانوادگی بیشترین دلیل وقوع قتل در نیشابور

سیدحسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برخلاف طرز فکر اشتباه بسیاری از مردم جامعه که احساس نا‌امنی و به دنبال آن رخدادهای مربوط به قتل را به‌ خاطر وجود جوانان بیکار و ناشی از حوادثی نظیر خفت‌ شدن می‌دانند، عموم قتل‌ها به علت اختلافات خانوادگی است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور افزود: اگر اختلاف خانوادگی را کلی نگاه کنیم، عواملی چون خیانت به همسر، وجود اختلال شخصیتی و روانی در یکی از زوجین، اختلافات مالی نهایتاً فقر معنوی و فرهنگی زیرمجموعه اختلافات خانوادگی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: با تجهیز شدن پلیس آگاهی به فناوری‌های روز و با استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده، تمامی پرونده‌های جنایی در این شهرستان در همان ساعت اولیه کشف و افراد مظنون شناسایی می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: تنها یک مورد در این زمینه کشف نشده است که مظنون آن یک زن بوده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و کارآگاهان در حال تحقیق در این خصوص هستند.

وی ریشه بسیاری از قتل‌ها را در استفاده از سلاح سرد دانست و افزود: این ابزارها هنگام عصبانیت استفاده می‌شود و اگر قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد تصویب شود، این موارد به ندرت اتفاق خواهد افتاد.

حسینی ادامه داد: این‌که بگوییم قتل‌های خانوادگی، نتیجه تخلیه نادرست فشارهای اجتماعی است، صحیح نیست بلکه در این باره باید به مشکلات حل نشده میان اعضای خانواده اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اضافه کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان 16 معتاد پرخطر جمع‌آوری و دستگیر شدند.

حسینی با تأکید بر استمرار این طرح خاطرنشان کرد: پلیس با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر با هماهنگی مقام قضایی از سطح شهرستان آنها را به مراکز درمانی و کمپ‌های مجاز تحویل می‌دهد.

وی گفت: به دنبال تداوم طرح‌های جمع‌آوری معتادان پرخطر در منطقه 14 معصوم، اعضای شورای تأمین نیز از این منطقه بازدید و فرماندار و دادستان شهرستان نیز دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول