اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی، آذربایجان غربی اعلام کرد

برآورد 550 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز نخست تله‌کابین ارومیه

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای اجرای فاز نخست تله‌کابین ارومیه 550 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز برآورد شده است.

برآورد 550 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز نخست تله‌کابین ارومیه

داود فرازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خط نخست از فاز نخست پروژه تله کابین و تله فریک ارومیه که یکی از کم‌نظیرترین طرح‌های گردشگری کشور بوده مشتمل بر دو ایستگاه است.

فرازی با اشاره به مشخصات ایستگاه نخست این پروژه، تصریح کرد: ایستگاه نخست بین روستاهای جانویسلو و سیر واقع شده و مساحت زمین آن 9.6 هکتار و مساحت زیربنا 3 هزار مترمربع بوده و شامل ایستگاه، فضای اداری، سایت گردشگری و سایر تاسیسات است.

وی به ایستگاه دوم این پروژه اشاره و عنوان کرد: ایستگاه دوم شامل روستای بند بوده و مساحت زمین آن یک هکتار و مساحت زیربنای آن یک هزار و 950 مترمربع شامل ایستگاه و سایر تاسیسات است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ابراز داشت: طول مسیر تله‌کابین در خط نخست دو کیلومتر بوده که شامل 10 دکل و 28 کابین هشت نفره است.

وی با بیان اینکه کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز فاز نخست این پروژه 550 میلیارد ریال است، ادامه داد: با مشارکت سرمایه‌گذار عراقی تا کنون حدود 190 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی و خرید تجهیزات هزینه شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی متذکر شد: در صورت حل مشکلات موجود پروژه مذکور ظرف مدت یکسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی به تاسیسات گردشگری ایستگاه نخست اشاره و اعلام کرد: ایستگاه نخست شامل زمین گلف، زمین‌های ورزشی، مجتمع تجاری، رستوران، پارک آبی، کارتینگ، مرکز بازی‌های دیجیتال، ایستگاه تله‌کابین، پارک موضوعی، شهربازی سرپوشیده، پارک کودک، هتل آپارتمان، دریاچه، نمازخانه و مجتمع بهداشتی، جاده سلامت، فروشگاه‌های صنایع دستی و... است.

فرازی تاکید کرد: مجموعه تله کابین که اخیرا آخرین مجوزهای آن از طریق استانداری اخذ شد به شدت عملیات اجرایی آن آغاز شده و در عرض یک سال بخشی از پروژه شامل خط نخست که حدود 2 هزار متر است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: باغ وحش در جاده شهید کلانتری نیز که هنوز مجوزهای آن ارائه نشده به لحاظ فضاهای گردشگری قابل توجه است.

فرازی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های نیمه تمام هتل سه ستاره تخت سلیمان در تکاب با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که شامل تالار، رستوران، سینما و فضاهای اقامتی است و اگر تسهیلات بانکی ارائه شود تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول