اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

تأمین تغذیه زمین مهم‌ترین مشکل باغداران در قزوین است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تأمین تغذیه مواد غذایی زمین از مهم‌ترین مشکلات باغداران پسته برای تولید محصول در این استان است.

تأمین تغذیه زمین مهم‌ترین مشکل باغداران در قزوین است

محمد پیله‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه تأمین تغذیه مواد غذایی زمین از مهم‌ترین مشکلات باغداران پسته است، اظهار کرد: تاکنون بخش باغبانی جهاد کشاورزی در راستای رفع این مشکل اقدامات مناسبی مانند چال کود کردن انجام داده است.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال بخش باغبانی جهاد کشاورزی با انجام عملیات چال کود کردن و خرید کودها در اسفند ماه در روستاهایی از جمله‌خوانان توانست کسری خاک این روستا را از نظر مواد غذایی برای گیاه تأمین و غنی کند.

پیله‌فروش با بیان اینکه درختان پسته یک سال محصول می‌دهند و در سال بعد نمی‌دهند، بیان کرد: به همین دلیل عملیات چال کود کردن در کنار درختان با هدف تأمین تمام کسرهایی مواد غذایی زمین و کم کردن دوران سال‌آوری به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با تحقق این مهم دوران سال‌آوری در باغات پسته کاهش می‌یابد و سالی که درختان بار نمی‌دهند به واسطه انجام این عملیات ریزش جوانه کمتر می‌شود و محصول پسته می‌دهند.

این مسئول خرید کود و ریختن آنها در زمین باغداران و پلاستیک کشیدن روی آن در تابستان را از دیگر برنامه‌های انجام شده بخش باغبانی جهاد کشاورزی عنوان و بیان کرد: این مهم با هدف ضدعفونی زمین‌ها صورت گرفته تا آفت‌ها و بیماری از بین بروند.

انتهای پیام/77009/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول