اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته صورت گرفت

خلع ید 81 هکتار از اراضی ملی آبیک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از خلع ید 81 هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان در 9 ماه گذشته خبر داد.

خلع ید 81 هکتار از اراضی ملی آبیک

حمیدرضا رضانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در 9 ماه گذشته در زمینه خلعیت اراضی ملی شهرستان آبیک از متصرفان، برای 13 نفر در دستگاه قضایی پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: در 9 ماه گذشته، 11 فقره تصرف اراضی ملی در سطح 81 هکتار از متصرفان خلعیت شده است. تصرفات اراضی ملی در روستاهای محمودیان، قاضی‌کلایه، سائین‌دره، آقچری، خزین‌آباد و تازه‌آباد شهرستان آبیک صورت گرفته است.

رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متصرفان از ملی بودن اراضی مطلع بودند ولی با هدف سودجویی اقدام به تصرف اراضی ملی کرده و اقدام به ساختمان‌سازی و یا کشت محصولات کشاورزی می‌کردند.

رضانژاد تصریح کرد: دو مورد از 11 فقره تصرف اراضی ملی، در خصوص برداشت از معدن سنگ تزئینی در روستای قاضی‌کلایه بوده که یک مورد تعطیل شد و مورد دوم جریمه و رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز به تازگی بر روی اراضی ملی شهرستان آبیک از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خبر داد و گفت: فردی که از اهالی روستای خوزنان بوده در زمینی به مساحت سه هکتار در مزرعه خرجان روستای خوزنان از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک اقدام به ساخت ابنیه و غرس درخت کرده بود که با صدور حکم دستگاه قضایی، این ابنیه و درختان تخریب و قلع و قمع شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک بیان کرد: طی 9 ماه امسال، 14 فقره پرونده تخلف در خصوص تصرف اراضی به مساحت 54.5 هکتار تشکیل شده که این تخلفات در روستاهای کوندج، آبیک، ابراهیم‌آباد کوهپایه، اتانک، آقچری، سائین‌دره، شهرآباد و محمودیان صورت گرفته است.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول