اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

دستگیری اعضای 14 گروه متخلف شکار در پارک ملی کلاه‌قاضی

رئیس پارک ملی کلاه‌قاضی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای 14 گروه متخلف شکار در پارک ملی کلاه‌قاضی دستگیر شده‌اند.

دستگیری اعضای 14 گروه متخلف شکار در پارک ملی کلاه‌قاضی

محمدولید مغربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان پارک کلاه قاضی را یکی از پارک‌های ملی موجود در کشور دانست و اظهار کرد: نصب تجهیزات و امکانات حفاظتی در پارک ملی کلاه قاضی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با تخلفات و حفاظت و حراست از این پارک ملی محسوب می‌شود.

وی به فعالیت محیط‌بانان در پارک ملی کلاه‌قاضی اشاره کرد و ادامه داد: محیط‌بانان فعال در پارک ملی کلاه قاضی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی به حفظ و حراست از این پارک می‌پردازند و با هرگونه تخلفی به‌صورت قاطع برخورد می‌کنند و متخلفان را به مقامات قضایی تحویل می‌دهند.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در این پارک ملی در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 گروه متخلف شکار در پارک ملی کلاه قاضی دستگیر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این متخلفان به مقامات قضایی تحویل داده‌ شده‌اند و پرونده آنها در حال اقدام و پیگرد قانونی است، اضافه کرد: شکار در پارک‌های ملی ممنوع است و هیچ مجوزی برای شکار در پارک‌های ملی صادر نمی‌شود.

مغربی با بیان اینکه کلاه قاضی نیز از جمله پارک‌های ملی است و مجوزی برای شکار در این پارک صادر نمی‌شود، تاکید کرد: گونه‌های حیوانی بسیاری در پارک ملی کلاه قاضی وجود دارد و متخلفان در بیشتر موارد نسبت به شکار کل، بز و قوچ در این پارک اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان نیز بیشتر آهو در این پارک در تیر‌رس شکارچیان قرار می‌گیرد، افزود: تدابیر امنیتی برای برخورد و مقابله با متخلفان شکار در این پارک ملی اتخاذ شده است.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی به بارش برف در اصفهان و در این پارک ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پس از سه سال برف بر روی پارک ملی کلاه قاضی نشسته است و مسئولان این پارک نسبت به توزیع علوفه برای آهو‌های موجود در این پارک اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گونه‌های نادر گیاهی نیز در پارک ملی کلاه قاضی وجود دارد و محیط‌بانان به‌صورت جدی از این‌گونه‌ها محافظت می‌کنند، اظهار کرد: کندن یک بوته از پارک ملی کلاه قاضی تخلف است و با هر گونه تخلفی در این پارک ملی به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/63004/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول