اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد خبر داد

رشد 6 برابری صدور مجوز اسلحه شکاری در اسدآباد

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد گفت: سال گذشته تعداد اسلحه‌های دارای مجوز در اسدآباد 70 مورد بوده که امسال با 450 مورد، رشد 6 برابری را در این زمینه شاهد بودیم.

رشد 6 برابری صدور مجوز اسلحه شکاری در اسدآباد

رضا شیراوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه تعداد پرونده‌های متخلف در سطح شهرستان در زمینه شکار غیر مجاز  21 مورد بوده است، اظهار داشت: سال گذشته این تعداد پرونده‌ 9 مورد بوده که امسال در این زمینه با افزایش مواجه بودیم.

وی گفت: در چند سال گذشته از سوی سازمان اسلحه و مهمات اعلام شد که برای اسلحه‌های غیر مجاز نیز مجوز صادر می‌شود، در همین راستا افراد اقدام به دریافت مجوز برای اسلحه‌های خود اقدام کردند.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد ابراز داشت: امروز این اسلحه‌های شکاری که دارای مجوز نیز هستند خطری جدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

شیراوند از رشد 6 برابری صدور اسلحه دارای مجوز در سطح شهرستان خبر داد و افزود: تعداد اسلحه‌های شکاری دارای مجوز در سال گذشته 70 مورد بوده که این تعداد در سال‌ جاری به 450 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشت آلموبلاغ با 7 هزار و 800 هکتار جزو مناطق حفاظت شده است، تصریح کرد: گونه‌های مختلفی نظیر قوچ، میش، گراز، شغال و روباه، کفتار، کبک، عقاب طلایی، چکاوک شاخدار، کبک چپل و خرگوش زندگی می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد شکار بی‌رویه و غیر مجاز را تهدیدی جدی برای منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ دانست و گفت: با شکار بی‌رویه وجود حیواناتی مانند قوچ، میش، گرگ، کفتار، کبک در معرض انقراض هستند.

وی از کشف بزرگترین محموله شکاری و اسلحه طی یک سال اخیر در اسدآباد خبر داد و گفت: طی دو مرحله مأموریت در هفته اخیر محیط‌‌بانان این شهرستان توانستند هفت قبضه سلاح گرم و هشت لاشه خرگوش، کبک و تعدادی پوست خشک شده حیوانات کشف و ضبط کنند.

شیراوند با بیان اینکه در فصل سرما آمار شکار بی‌رویه و غیر مجاز در اسدآباد نسبت به سایر فصل‌ها چند برابر می‌شود، افزود: شکار بی‌رویه، تهدید برای منبع غذایی حیواناتی مانند گرگ، شغال و روباه است زیرا این‌ حیوانات برای تهیه غذا مجبور به حمله به روستاها و بعضاً شهرها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در درگیری مسلحانه بین گروهی از شکارچیان و محیط‌بانان منطقه حفاظت شده آلموبلاغ در سه ماه گذشته، یکی از همیاران محیط زیست زخمی شد.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد در ادامه سخنانش ابراز داشت: اکثر کسانی که مجوز اسلحه شکاری دریافت کرده‌اند برای اخذ پروانه شکار اقدامی نکرده‌اند.

وی گفت: از تعداد 450 مورد مجوزی که برای اسلحه شکاری افراد صادر شده تعداد 250 مورد هنوز پروانه شکار ندارند.

انتهای پیام/89008/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول