اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

رئیس حزب ائتلاف مردمی دمکراتیک مصر در گفت‌وگو با فارس:

حضور بازماندگان رژیم مبارک در عرصه سیاسی مصر کاملا مردود است

رئیس حزب ائتلاف مردمی دمکراتیک مصر حضور بازماندگان رژیم مبارک در عرصه سیاسی مصر و تصریحات آنها درباره حوادث ژوئن گذشته را امری کاملا مردود دانست.

حضور بازماندگان رژیم مبارک در عرصه سیاسی مصر کاملا مردود است

«عبدالغفار شکر»، رئیس حزب ائتلاف مردمی دمکراتیک مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد، مرحله‌ای که مصر در آن به سر می‌برد، مرحله‌ای بسیار حساس است که نیازمند تمرکز بیشتر و تلاش برای بازسازی کشور و همکاری بیش از پیش میان نیروهای انقلابی به ویژه در راستای تلاش بازماندگان رژیم حسنی مبارک برای ظهور مجدد در عرصه سیاسی مصر و سخن گفتن درباره حوادث 30 ژوئن است که امری کاملا مردود است.

وی مرحله آینده را در مصر مرحله‌ای بسیار مهم و حساس دانست، چراکه این کشور همه پرسی قانون اساسی و پس از آن ورود به مبارزات و تبلیغات انتخاباتی را پیش رو دارد که در آن رقابتی تنگاتنگ میان نیروهای سیاسی انقلابی و مدنی و میان یاران و پیروان حسنی مبارک و جریان اسلام اسلامی وجود خواهد داشت.

شکر ادامه داد: به همین دلیل ما ملاحظه می‌کنیم که بازماندگان رژیم مبارک تلاش دارند، پیش از انتخابات خود را مطرح کنند و این حضور چیزی جز اثبات حضور آنها پیش از برگزاری رقابت‌های انتخاباتی نخواهد بود، اما رسانه‌ها به خوبی می‌توانند، اهداف واقعی این افراد را برای افکار عمومی برملا کنند و مردم مصر دارای قدرت تشخیص منافع خود هستند.

اما در خصوص همه پرسی قانون اساسی شکر گفت:‌ در حال حاضر تلاش‌های مایوسانه‌ای از سوی هواداران محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر برای ایستادن در برابر خواست و اراده مردمی از طریق برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های و قانع کردن شرکت کنندگان در همه پرسی به دادن رای منفی به قانون اساسی جدید به چشم می‌خورد، اما این اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

وی از بین رفتن توان اخوان المسلمین برای بسیج توده‌ها و آگاهی و بیداری افکار عمومی مصر را مهمترین دلیل ناکامی و عدم موفقیت اخوان المسلمین در تغییر افکار و دیدگاه‌های عمومی مردم مصر دانست.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول