اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد

مسجد مکانی برای مدیریت اسلامی جامعه

امام جمعه بوشهر گفت: مسجد مکانی مقدس است و باید با نگاه روز به آن نگریست و از آن به عنوان مکانی برای مدیریت اسلامی جامعه بهره برد.

مسجد مکانی برای مدیریت اسلامی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار جمعی از متولیان امور مساجد استان بوشهر با اشاره به اینکه اسلام مقر حکومت خود را در منطقه قرار داده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکت خود را از مسجد آغاز کرد و اکنون انقلاب‌های منطقه از مساجد آغاز شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مسجد در آینده جهان سرچشمه فیاض و عدالت خواهد بود، گفت: کانون‌های مساجد در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و این امر رسالت آنان را سنگین‌تر می‌کنند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به نهضت احیای مدیریت نوین اسلامی در جامعه گفت: باید با نگاه رهبری و مدیریت فرهنگی نظام، در مدیریت مساجد تجدید نظر کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و نقش کانون‌های مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی، یادآور شد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سربازان خط مقدم دفاع فرهنگی هستند.

صفایی‌بوشهری با تاکید برداشتن برنامه‌ریزی در آینده برای کانون‌های مساجد اضافه کرد: این برنامه‌ها باید بانگاه آرمانی مبتنی بر فرهنگ دینی در همه زمینه‌ها باشد.

امام جمعه بوشهر ارتباط مساجد در کلان جغرافیایی، منطقه‌ای، کشوری، ملی و فراملی ضروری دانست و اضافه کرد: باید نگاه ما به مسجد تغییر یابد چراکه مسجد تنها محل عبادت نیست بلکه مکانی برای مدیریت اسلامی جامعه است.

وی با تاکید بر این نکته که نگاه ما باید به مساجد تغییر یابد بیان داشت: مساجد ما سنتی مدیریت می‌شود و ما توقع داریم که جوانان جذب شوند در صورتی که ما باید با نگاه فوق روز مساجد را تقویت کنیم.

انتهای پیام/66006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول