اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد

تولید روزانه 20 هزار تن ضایعات ساختمانی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه در شهر مشهد به طور متوسط 20 هزار تن خاک و نخاله تولید می‌شود که مدیریت، کنترل و هدایت این ضایعات ساختمانی به محل‌های مربوطه توسط این سازمان انجام می‌شود.

تولید روزانه 20 هزار تن ضایعات ساختمانی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی در این خصوص بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 249 مورد صورتجلسه و به دادگاه معرفی و اعمال قانون شدند.

وی افزود: امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت و سازها میزان نخاله ساختمانی نیز به مراتب افزایش یافته و مشکلاتی نیز در این حوزه به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به این مهم شهر مشهد با استفاده از راهکارهای نو برای نخستین بار توانست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را از حالت سنتی خارج و به شکل مکانیزه انجام دهد به‌طوری که در حال حاضر این اقدام در شهر مشهد کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

نجفی اضافه کرد: روزانه در شهر مشهد به طور متوسط 20 هزار تن خاک و نخاله تولید می‌شود که مدیریت، کنترل و هدایت این ضایعات ساختمانی به محل‌های مربوطه توسط این سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره تاثیرات منفی تخلیه خاک و نخاله ساختمانی به صورت غیرمجاز گفت: تخلیه غیرمجاز خاک و ضایعات ساختمانی علاوه بر اثرات مخرب محیط زیستی و نازیبایی بصری، باعث تولید آلودگی و بیماری‌های ریوی و سالک نیز خواهد شد، چراکه نخاله ساختمانی مرطوب هستند و این مکان زیستگاه مناسبی برای حشرات ناقل سالک است.

نجفی خاطرنشان کرد: وجود خاک و نخاله‌های ساختمانی در کنار معابر شهری امکان بروز تصادفات را به خصوص در شب افزایش می‌دهد که به منظور جلوگیری از این موارد اکیپ‌های گشت این سازمان در طول شبانه‌روز با متخلفان برخورد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص انواع تخلفات خودروهای خاک و نخاله افزود: این تخلفات به اشکال مختلف صورت می‌گیرد که شامل نداشتن مجوز، تردد از مسیر غیرمجاز، ریزش بار در سطح معابر، عدم استفاده از روکش و... است.

به گفته وی نداشتن مجوز خاکبرداری بیشترین و تخلیه لایه سنگ و فاضلاب خانگی کمترین تخلفات صورت گرفته در طی روز است.

نجفی ادامه داد: بیشترین میزان تخلفات در سطح شهر در منطقه 2 شهرداری مشهد انجام شده که البته از نظر وسعت نسبت به سایر مناطق شهری وسیع‌تر است و کمترین تخلف در این زمینه در منطقه ثامن و منطقه یک شهرداری بوده است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول