اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

ایجاد تعاونی بازار مهمی برای کاهش بیکاری است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یکی از بازارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری ایجاد تعاونی است.

ایجاد تعاونی بازار مهمی برای کاهش بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشمند صفایی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که بعد از ظهر امروز در تالار اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی با وجود اینکه با ظرفیت پایین کار می‌کنند از برنامه‌های مهم است.

وی ادامه داد: برای حفظ اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی به حضور کار‌شناسان روابط کار در بنگاه‌های اقتصادی و هم فکری آن‌ها نیاز است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های زیاد شکایت در شورای‌های حل اختلاف دلیل بر انجام یک کار بزرگ نیست، عنوان کرد: هرگاه پرونده‌هایی از این دست در مراکز حل اختلاف کاهش دهیم، می‌توانیم بگوییم که در روابط کار موفق بوده‌ایم.

وی بر لزوم حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: با حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی می‌توان مشکلات را شناسایی کرد و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها در راستای آرامش این بنگاه‌ها حرکت کنیم.

صفایی خاطر نشان کرد: باید بازرسی کار را برای صیانت از نیروی کار فعال کنیم و همچنین اختلافات موجود در بنگاه‌های اقتصادی را از طریق شورای سازشی حل کنیم و اجازه ورود پرونده‌ها را به شورای حل اختلاف ندهیم.

وی اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به برقراری تعامل با مقام عالی استان، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی استان دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این خصوص اضافه کرد: یکی از راه‌های اطلاع از مشکلات مردم از طریق نمایندگان مجلس است که باید در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی حفظ اشتغال موجود را از مهم‌ترین برنامه‌های خود بیان کرد و گفت: در یک برنامه کوتاه مدت باید روی حفظ اشتغال موجود اهتمام داشته باشیم.

صفایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال یک مقوله فرابخشی است همه دستگاه‌ها در ایجاد آن نقش دارند و تصور اینکه تنها اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول این مهم است، درست نیست.

وی با بیان اینکه بیکاری یک آسیب اجتماعی است اذعان کرد: با تشکیل تعاونی و ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو می‌توانیم بخش بزرگی از معضل بیکاری استان را حل کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای بی‌نیاز باشد رفتارهای اجتماعی در آن مثبت است و هیچ ناهنجاری نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای نیازمند باشد و افراد بیکار زیادی در آن وجود داشته باشد در نتیجه ناهنجاری و بزه افزایش می‌یابد.

صفایی با بیان اینکه ساماندهی مشاغل خانگی از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری می‌کند اظهار کرد: یکی از بازارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری ایجاد تعاونی است، بخش اقتصادی مهمی که ساز و کارهای قانونی مناسبی دارد که با توجه به این بخش می‌توان اشتغال استان را رونق داد.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول