اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم تاکید کرد

لزوم حمایت از تعاونی‌ها در راستای عمران و آبادانی شهر

شهردار قم بر لزوم حمایت از تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: گام نخست برای سرمایه‌گذاری در سطح شهر حمایت از تعاونی‌ها است که این مهم به عمران و آبادانی شهر می‌انجامد.

لزوم حمایت از تعاونی‌ها در راستای عمران و آبادانی شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری بر ضرورت حمایت از تعاونی‌های مسکن تاکید کرد و گفت: گام نخست در راستای موضوع مهم سرمایه‌گذاری که دغدغه شورا و شهرداری است، حمایت از تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به ضرب‌المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، ادامه داد: تعاونی‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در سطح شهر دارند.

شهردار قم تصریح کرد: ما باید یک بسته تشویقی برای تعاونی‌های مسکن، سرمایه‌گذاری و چند منظوره ایجاد کنیم که اینها بتوانند در راستای توانمندسازی اقتصادی شهروندان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع با اصل 44 قانون اساسی همخوانی دارد، خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تعاونی‌ها مجدداً احیا شوند.

شهردار قم افزود: مجموعه شهرداری می‌تواند با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی مردم را به تشکیل تعاونی‌های محله‌ای و منطقه‌ای تشویق و ترغیب کند تا با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد خود نسبت به آبادانی محله خویش اقدام کنند.

دلبری بر لزوم تشکیل شرکت‌های عمران و آبادانی با استفاده از منابع خرد مردم به همت شهرداری و با حمایت شورای اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: امروز آمار نقدینگی مردم قم در بانک‌ها جزو شهرهای اول کشور است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه قم در نقدینگی مردم جزو برترین‌ها در کشور است اما در مصرف جزو آخرین قرار دارد.

شهردار قم افزود: بانک‌ها نقدینگی مردم را جمع‌آوری می‌کنند اما این نقدینگی را در تهران و شهرهای دیگر مصرف می‌کنند که لازم است تا ما از این ظرفیت در بحث عمران و آبادانی قم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مردم بدانند وقتی در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند به جای 18 درصد، 40 درصد سود به دست می‌آورند قطعاً استقبال می‌کنند و ما باید شهرمان را با همین منابع خرد مردم قم بسازیم.

دلبری گفت: باور من این است که ما اگر این جذابیت را ایجاد و این سیاست را بتوانیم پیاده کنیم که مردم قم با نقدینگی خود که از رقم قابل توجهی برخوردار است در عمران و آبادانی شهر مشارکت کنند قطعاً موفق‌تر از این خواهیم بود که یک سرمایه‌گذار از شهری دیگر بیاوریم.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول