اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار مازندران:

کنگره «داعی‌ کبیر» در آمل برگزار می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: کنگره داعی‌ کبیر اندیشمندی که پرچمدار زیدیه در جهان شمرده می‌شود‌، در اول تا سوم بهمن در شهرستان آمل برگزار می‌شود.

کنگره «داعی‌ کبیر» در آمل برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، علیرضا یونسی بعد از ظهر امروز در جلسه برپایی نمایشگاه کتاب در استانداری با بیان اینکه کتاب سرمایه گران‌بهایی است که هرگز کهنه نمی‌شود و ارزش خودش را از دست نمی‌دهد، افزود: جایگاه و ارزش کتاب و منزلت علم‌آموزی در سیره دینی جایگاه رفیعی دارد.

وی کتاب را خوراک فهم و سبب دانایی انسان دانست، اظهار داشت: هر ملتی که به موفقیت، شکوفایی و دانایی رسید ریشه آن اصلی آن در آموزش و پرورش بوده که روح اصلی آن در کتابخوانی نهفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار به ارزش کتاب در گذشته اشاره کرد، بیان داشت: در فرهنگ ما ارزش کتاب با ارزش طلا که از نظر مادی بالاترین ارزش مادی را در دنیای امروز دارد برابری می‌کرد.

این مسئول با بیان اینکه باید به مطالعه و کتابخوانی ارج نهاده شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، مطالعه کتاب و کتابخوانی کار بسیار ارزشمندی است و دمیدن روح اندیشه و خرد معرفت در آحاد جامعه با خواندن کتاب شروع می‌شود.

وی متذکر شد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات در جامعه کنونی ما این است که  امروز کسی که کتاب را می‌نویسد تمامی هزینه‌های کتاب را خودش پرداخت می‌کند  و معلوم نیست این درد نویسندگان کی درمان می‌شود.

یونسی با بیا اینکه مازندران در بسیاری از حوزه‌های معرفتی، دینی و حوزه نخبه پروری و نخبگی سرآمد تمامی استان‌های کشور است، بیان داشت: اگر به پرورش نخبه‌ها بپردازیم همین نخبگان به تنهایی می‌توانند جامعه‌ای را به سمت بالندگی و نور برسانند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی بسیاری در مازندران برگزار شده که در کل کشور بی‌نظیر بوده است، گفت: یادواره‌های شهدا در تمامی خاک استان برگزار شده روح عشق و امید و جوانمردی و معرفت در دل و جان جامعه جاری کرده است.

یونسی عنوان کرد: کنگره داعی‌ کبیر اندیشمندی که پرچمدار زیدیه در جهان شمرده می‌شود و در اول تا سوم بهمن در شهرستان آمل برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اذعان داشت: مسئولان مازندران همت بلندی دارند و زنجیروار همه با هم هماهنگ و در پی هدف والا با هم همفکر هستند و نمونه بارز آن در اجلاسیه 10 هزار شهید بوده که در نوع خود بی‌بدیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به مازندران در همه حوزه‌های گردشگری و معرفتی و اجتماعی با عنوان غرقه مازندران شناسی که در نمایشگاه اختصاص یابد، گفت: فضای جامعه با رویکردی در جامعه تثبیت طلا و نرخ ارز و کاهش مشکلات جامعه جهانی و نظام بین‌المللی است و حال و هوا و تبلیغات نمایشگاه باید امید به آینده را در مردم تقویت کند و به سمت و سوی همبستگی ملی برود.

انتهای پیام/86016/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول