اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

کشف 78 فقره سرقت در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از کشف 78 فقره سرقت مغازه، خودرو و منزل در تبریز خبر داد.

کشف 78 فقره سرقت در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح کلانشهر تبریز با توجه به حساسیت امر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفته و صحنه‌های سرقت دقیقا بررسی و مشخص شد که سارقان با یک دستگاه خودرو مشخص اقدام به سرقت می‌کنند.

وی افزود: دستور توقیف خودرو فوق از مقام قضایی اخذ و به پلیس‌های آگاهی اعلام که خبر رسید متهم به هویت «الف-الف» با خودروی مذکور در حین سرقت مغازه در نیشابور خراسان رضوی دستگیر و خودروی وی نیز توقیف شده است.

این مقام انتظامی افزود: با اخذ نیابت قضایی متهم از خراسان به این پلیس دلالت و در تحقیقات علمی و پلیسی به 20 فقره سرقت مغازه و 15 فقره سرقت اماکن جمعا به 35 فقره با همدستی فردی به نام «ح» معترف و تمام صحنه‌های سرقت مورد بازسازی قرار گرفته و پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی در آسیب شناسی این سرقت‌ها گفت: اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی (شیشه) عامل اصلی سرقت وی بوده و به دلیل اعتیاد به مواد مخدر مرتکب سرقت شده است.

عباس‌زاده همچنین از کشف 35 فقره سرقت داخل و قطعات خودرو و هشت فقره سرقت منزل و دستگیری سارق خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم خودرو در سطح کلانشهر تبریز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی شیوه سارقان و جغرافیای جرم و با فعالیت شبانه‌روزی کارکنان و اقدامات اطلاعاتی و برگزاری جلسات تعامل با تجسس کلانتری و پاسگاه‌ها ماموران کلانتری 22 طالقانی یک نفر سارق به هویت «و- م» سابقه‌دار را در حین سرقت از داخل خودرو یک دستگاه سواری پراید دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم برای انجام تحقیقات به این پلیس دلالت که در تحقیقات اولیه به 8 فقره سرقت از منازل اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات علمی و تخصصی به 35 فقره سرقت داخل و قطعات خودرو نیز در سطح شهر تبریز اعتراف کرد.

رئیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: شیوه سارق به این نحو بوده که در محلات خلوت با شکستن شیشه خودروها اقدام به سرقت محتویات داخل و قطعات آنها می‌کرد و در این زمینه یک نفر مالخر نیز به نام «ر-الف» اهل و ساکن تبریز نیز شناسایی و دستگیر و تمام صحنه‌های سرقت با راهنمایی متهم دستگیر شده و شکات نیز شناسایی شدند، پرونده پس از تکمیل به همراه متهمان به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال که با قرار قانونی روانه زندان شدند.

عباس‌زاده در آسیب‌شناسی این سرقت‌ها عنوان کرد: رقابت متهم برای پولدار شدن از راه نامشروع و عدم توجه مالباختگان به هشدارهای پلیسی و نگهداری وجه نقد و مدارک در داخل خودروها از نکات قابل توجه این سرقت‌ها است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های 110 تماس حاصل و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه 197 اعلام دارند.

انتهای پیام/60001/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول