اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عملیات پیچیده پلیسی

پرونده سرقت در روستاهای میامی بسته شد

ماموران پلیس با انهدام باند سرقت احشام و دستگیری هفت نفر، 9 فقره انواع سرقت را در روستاهای شهرستان میامی کشف کردند.

پرونده سرقت در روستاهای میامی بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، فرمانده انتظامی شهرستان میامی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشخیص جزئیات این خبر، اظهار کرد:‌ در پی وقوع سرقت احشام در روستای قدس شهرستان میامی و آتش‌سوزی علوفه از سوی عامل یا عاملان آن که موجب ناامنی در این روستا و روستاهای اطراف شده بود، ماموران انتظامی شهرستان میامی تلاش ویژه‌ای را برای کشف راز این پرونده آغاز کردند.

محمداسماعیل عرب‌احمدی افزود: با توجه به حساسیت موضوع جلسات کارشناسی با حضور کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان میامی برگزار شد و تمام جوانب موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و بررسی محورهای ورودی و خروجی شهرستان میامی و همچنین کنترل و احضار متهمان و مجرمان سابقه‌دار از دیگر اقدامات پلیس برای کشف این پرونده بود که در چند مرحله انجام داد.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی افزود:‌ چند جلسه توجیهی نیز با اهالی و اعضای شورای اسلامی روستاهای منطقه برگزار شد و آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شد.

عرب‌احمدی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، سرنخ‌هایی از تردد مشکوک چند نفر در روز سرقت با یک دستگاه خودروی نیسان در روستای قدس به دست آمد و همین سرنخ کافی بود که راز این سرقت فاش شود و رعب و وحشت اهالی منطقه پایان یابد.

وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که مالک خودرو به اتفاق سه نفر دیگر با تشکیل باندی دست به سرقت احشام می‌زدند که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، عملیات دستگیری متهمان به اجرا درآمد.

وی از دستگیری هر سه نفر در پاتوق آنها در منطقه‌ای معروف به چاه سلیمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، با مشاهده اسناد و مدارک غیرقابل انکار پلیس، لب به اعتراف گشودند.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی با اعلام کشف 9 فقره سرقت از جمله منزل، احشام، اماکن خصوصی و وجه نقد گفت:‌ اعضای این باند به دو فقره آتش‌سوزی عمدی علوفه نیز اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال سرقتی بالغ بر 334 میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: چهار نفر مالخر نیز در این ارتباط شناسایی و دستگیر شدند.

عرب‌احمدی با قدردانی از همکاری صمیمانه روستائیان با پلیس، به مالکان دامداری‌ها توصیه کرد برای پیشگیری از سرقت؛ از نگهبان برای محافظت از دامداری استفاده کنند و حفاظ مناسب نیز در دامداری‌های خود به کار گیرند.

به گزارش فارس، هر هفت متهم دستگیر شده پس از تکمیل پرونده‌های جداگانه‌ای به مرجع قضایی تحویل شدند.

انتهای پیام/2249/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول