اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد

پژوهش و خلاقیت کلید تحول آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پژوهش و خلاقیت کلید تحول آموزش و پرورش است.

پژوهش و خلاقیت کلید تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی ظهر امروز در همایش پژوهشی که در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی دانشگاه تولید علم، فکر و اندیشه است.

سمرقندی ادامه داد: ریاست جمهور در دیداری که چندی پیش با مدیران کل آموزش و پرورش داشت خواستار توجه بیشتر به حوزه پرورشی را داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: مسئله پرورش مکمل آموزش بوده و اگر پرورش درست نباشد مسئله آموزش به درستی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش، نظارت معلم بر معلم بسیار اثرگذار بوده و دانش‌آموزانی که به وسیله این شیوه تربیت شوند پژوهش‌محور خواهند شد.

سمرقندی اظهار داشت: بهترین روش برای تغییر فرهنگ جامعه پژوهش‌محور بودن آن جامعه است و امروزه کشو‌رهای در حال توسعه با بهره‌گیری از پژوهش در زمینه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند.‌

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: آذربایجان غربی از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار بوده و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی یک الگوی نمونه برای دانشگاه فرهنگیان سایر استانها محسوب می‌شود.

صادق‌زاده ادامه داد: آموزش و پرورش ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و پژوهشگران؛ معتقد به تغییر و تحول بنیادی در آموزش و پرورش کشور هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: ما باید بعد نگاه معلم را تغییر داده و معلم نباید صرفا به تعلیم بپردازد و باید نقش بیشتری در پرورش دانش‌آموزان داشته باشد.

وی ادامه داد: در فرآیند تعلیم و تربیت باید نگاه یکپارچه داشته باشیم و نباید این دو بخش را جدا از هم قرار دهیم و همه ما باید به عنوان مربی برای تحول همه جانبه و یکپارچه دست به دست هم داده و موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه تربیت فرزندان این جامعه به دست آوریم.

صادق‌زاده گفت: در نظام تربیتی برای اینکه بتوانیم دانشجویان را به سوی حیات طیبه سوق دهیم باید دانشگاه را به محل تجلی اخلاق و فرهنگ تبدیل کنیم تا بتوانیم معلمین با اخلاق و با ایمان به جامعه تحویل دهیم.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول