اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه امسال صورت گرفت

تولید بیش از 810 هزار مترمکعب آب در سگزآباد

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا از تولید بیش از 810 هزار مترمکعب آب در 9 ماه سال جاری برای مصرف شهروندان سگزآباد خبر داد.

تولید بیش از 810 هزار مترمکعب آب در سگزآباد

حسین آتشگران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تا پایان آذرماه سال جاری بیش از 810 هزار مترمکعب آب در بخش بهره‌برداری و فنی اداره امور آب و فاضلاب شهر سگزآباد تولید شد.

وی در خصوص شبکه آبرسانی این شهر بیان کرد: آب شرب سگزآباد از طریق دو حلقه چاه فعال به عمق 160 و 180 متر و میانگین آبدهی 200 مترمکعب در ساعت تأمین و این مقدار آب تولیدی پس از طی مسافت 400 متری از طریق خط انتقال وارد مخزن دو هزار و 500 مترمکعبی بتنی می‌شود که در بخش جنوبی شهر قرار گرفته است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا طول شبکه اصلی، فرعی و خط انتقال آب شرب شهر سگزآباد را حدود 37 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در طول 9 ماهه سال جاری 940 متر اصلاح شبکه، چهار مورد مرئی سازی شیرخط‌های اصلی شبکه و 76 فقره اصلاح انشعاب در سطح این شهر صورت گرفته است.

آتشگران تصریح کرد: مرئی کردن شیر قطع و وصل انشعابات مشترکان به تعداد 24 مورد، مرئی کردن شیرآلات شبکه به تعداد هشت مورد، رفع 56 حادثه در شبکه اصلی و فرعی آب و 200 حادثه مربوط به مشترکان از دیگر اقدامات انجام شده در شهر سگزآباد طی این مدت است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا همچنین در خصوص عملکرد 9 ماهه امور مشترکین آبفای این شهر خاطرنشان کرد: این عملکرد شامل 59 فقره واگذاری انشعاب آب، شش فقره شناسایی انشعاب غیرمجاز و تبدیل آن به مجاز و نیز تعویض 117 فقره کنتور خراب و دوره‌ای بوده است.

وی با اشاره به نصب یک دستگاه آب شیرین کن در محوطه درمانگاه شهر سگزآباد برای رفاه حال شهروندان یادآور شد: اداره امور آبفای شهرستان بویین زهرا به علت کیفیت پایین آب شرب در این شهر به واسطه وضعیت اقلیمی آن، نسبت به نصب آب شیرین کن با روش نانوفیلتراسیون برای مصارف عمومی آب شرب و استفاده رایگان مردم اقدام کرد.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان بویین زهرا در خصوص برنامه‌های اولویت‌دار اداره آبفای سگزآباد برای اجرا خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل تبدیل کلرزنی تزریقی به ثقلی، حفر و تجهیز چاه شماره 3 و نصب مونیتورینگ سیستم کنترل تله متری تأسیسات با دسترسی در اداره سگزآباد است.

آتشگران عنوان کرد: سینی‌کشی کابل‌های مربوط به چاه‌ها، محوطه‌سازی چاه شماره 1 به صورت دیوار و فنس و تکمیل محوطه‌سازی فضای این اداره از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این اداره به شمار می‌رود.

گفتنی است شرکت آبفای استان قزوین اداره امور آب و فاضلاب شهری را در پنج شهرستان استان اعم از آبیک، تاکستان، بویین زهرا، قزوین و البرز برای خدمات‌رسانی به مردم راه‌اندازی کرده است و به شهروندان 26 شهر استان با مجموع 740 هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

شهر سگزآباد در فاصله هشت کیلومتری غرب بویین زهرا قرار گرفته و دارای هفت هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول