اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران خبر داد

بدهکاری 100 میلیارد ریالی سازمان عشایری به شرکت‌های پیمانکار آبرسان

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران گفت: بر اساس اعلام کارشناسان امر امور عشایری 100 میلیارد ریال به شرکت‌های پیمانکار آبرسانی سیار بدهکار است.

بدهکاری 100 میلیارد ریالی سازمان عشایری به شرکت‌های پیمانکار آبرسان

میرولی صفر زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت جامعه عشایر کشور تامین آب شرب عشایر، تامین علوفه مورد نیاز آنها ، برخورداری از امکانات رفاهی بر اساس آیین نامه ساماندهی هیئت وزیران و خرید تضمینی تولیدات عشایر است.

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران گفت: مدیران سازمان‌های عشایر در استان‌ها باید پیگیر موضوع‌های اعلام شده بصورت جدی باشند. به دلیل کمبود اعتبار دیگر نمی‌توان به 22 هزار و 200 خانوار عشایری در کشور آب‌رسانی سیار انجام داد.

این مسئول از مسئولان کشوری خواستار تامین اعتبار ویژه برای عشایر شد تا نسبت به ارائه خدمات به این افراد اقدام شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین حجم آبرسانی سیار به مناطق عشایری در قشلاق انجام می‌شود.

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران گفت:  اکنون 100 میلیارد ریال به پیمانکاران و شرکت‌های تعاونی عشایری به واسطه آبرسانی سیار به مناطق عشایری بدهکار هستیم. امسال 40 میلیارد تومان اعتبار به سازمان امور عشایر اختصاص یافته که از این میزان تاکنون 13 درصد آن تخصیص یافته است.از محل اعتبارات کوچندگان استانی 20 میلیارد تومان اعتبار داریم که متاسفانه تاکنون تخصیص داده نشده است.

این مسئول اضافه کرد: از طریق ستاد بحران کشور برای حل مشکل آبرسانی به مناطق عشایری پیگیری‌های لازم را داشتیم که 20 میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند که باید دولت تدبیر امید آن را تأیید و مصوب کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید برای حل مشکل آبرسانی به مردم عشایر که جزء محرومترین و کم توقع‌ترین قشر هستند، اقدام کند. در صورتی که دولت این میزان اعتبار را از محل ستاد بحران به آبرسانی مناطق عشایری تخصیص دهد، بحث آبرسانی به 22 هزار و 200 خانوار عشایری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2446/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول