اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی تاکستان عنوان کرد

پوشش 98 درصدی آبرسانی روستایی در تاکستان

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان از پوشش 98 درصدی آبرسانی روستایی در تاکستان خبر داد.

پوشش 98 درصدی آبرسانی روستایی در تاکستان

اسماعیل رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان با توجه به توسعه روستاها و نیاز به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی فعالیت‌های خود را توسعه داده است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان افزود: این اداره با استفاده از امکانات پیشرفته و نیروهای متخصص برای توسعه، نگهداری، تعمیرات، تأسیسات و حفظ بهداشت و سلامت آب آشامیدنی روستاها فعالیت‌هایی را انجام داده است.

رحیمی ادامه داد: تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی روستاها، تکمیل تأسیسات زیربنایی در روستاهای بالای 20 خانوار، ساخت مخازن ذخیره آب به ازای هر خانوار یک متر مکعب، اجرای لوله خط انتقال و شبکه توزیع و ارتقای کیفیت مستمر خدمات در تجهیزات ارائه شده به افراد جزو اهداف این اداره است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ادامه داد: استفاده مطلوب از منابع و تاسیسات در راستای کاهش آلودگی، اصلاح الگوی مصرف، اجرای طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب روستاها و بهینه‌سازی مصرف آب نیز توسط کارکنان آب و فاضلاب روستایی در دستور کار است.

رحیمی با اشاره به اینکه شهرستان تاکستان با 130 روستا و جمعیت 75 هزار و 150 نفری دارای 19 هزار و 100 خانوار روستایی است، ابراز داشت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان 97 روستا با جمعیت 74 هزار نفری و 18 هزار و 336 خانوار است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان تعداد روستاهای زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان را 92 روستا با جمعیت 72 هزار و 896 نفری و 18 هزار و 60 خانواری اعلام کرد و افزود: با این احتساب پنج روستای شهرستان تاکستان با جمعیت یک هزار و 104 نفر و 276 خانوار زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی تاکستان قرار ندارند.

رحیمی به نسبت 98 درصدی جمعیت روستاهای زیر پوشش به روستاهای بالای 20 خانوار اشاره کرد و افزود: همچنین نسبت جمعیت روستاهای زیر پوشش به روستاهای شهرستان 97 درصد است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تاکستان ضرورت توسعه آبرسانی روستایی را مهم برشمرد و ابراز داشت: توجه به تخصیص اعتبار برای توسعه فعالیت‌ها باید توسط مسئولان پیگیری شود.

انتهای پیام/77005/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول