اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش خبر داد

واکسیناسیون 28 هزار کودک خاشی علیه بیماری فلج اطفال

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: در دو مرحله طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال در خاش اجرا می‎شود و در هر مرحله بیش از 28 هزار کودک علیه این بیماری واکسینه می‎شوند.

واکسیناسیون 28 هزار کودک خاشی علیه بیماری فلج اطفال

عبدالرضا میراولیایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: مرحله نخست اجرای این طرح از روز گذشته همزمان با سراسر کشور آغاز و تا 25 دی ماه جاری ادامه دارد و در مرحله دوم نیز در بهمن ماه ماموران به در منازل برای خوراندن قطره فلج اطفال مراجعه می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح بزرگ 170 تیم عملیاتی و بالای 500 نیروی بهداشتی مشارکت دارند و از 35 هزار خانوار شهرستان خاش بازدید صورت می‌گیرد، بیان کرد: مشارکت عمومی و همکاری دستگاه‎های اجرایی در ایمن سازی بیماری فلج اطفال ضروری است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما به ویژه سیستان و بلوچستان هم مرز با دو کشور پولیو آندمیک؛ افغانستان و پاکستان است خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو وجود دارد.

وی افزود: طرح ایمن سازی فلج اطفال در خاش در تابستان سال جاری در دو مرحله با نظارت و حساسیت ویژه‎ای برگزار شد.

میراولیایی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح که به طور همزمان در سراسر استان انجام شده است به 28 هزار کودک زیر 5 سال ایرانی و افغانی قطره فلج اطفال خورانده شد که درصد پوشش ایمن‎سازی این شهرستان به 110 درصد رسید.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خاش همچنین در پایان بر ضرورت رفع نواقص فرسودگی شبکه‎های آبرسانی شهری و روستایی، اتلاف سگ‎های ولگرد و جمع آوری زباله‎ها و دفن اصولی آنها در مناطق شهری و روستایی و برخورد با متخلفان رهاسازی فاضلاب در معابر شهری و نیز ساماندهی صنوف آلاینده و سبزی فروشان تاکیدکرد.

انتهای پیام/75004/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول