اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام یک پروژه که به منظورکاهش ضایعات ذوب انجام گرفت

ارزش افزوده 45 میلیارد ریالی در ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اصفهان

رئیس تولید و تعمیرات مدول A ریخته گری مداوم فولاد مبارکه گفت: ارزش افزوده در ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اصفهان 45 میلیارد ریال است.

ارزش افزوده 45 میلیارد ریالی در ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، غلامرضا کمالی با اشاره به اینکه دوباره کاری ضایعات تاندیش یا ته تاندیش ریخته‌گری مقدار ذوبی است که پس از ریخته‌گری تعدادی ذوب متوالی در ظرف تاندیش باقی می‌ماند، اظهار داشت: در فرآیند ریخته‌گری مقدار ذوب ته تاندیش را می‌توان کاهش داد ولی به دلیل امکان ورود سرباره به قالب و پاره شدن پوسته شمش نمی‌توان آن را به صفر رساند.

وی با بیان اینکه وجود این ضایعات بازده وزنی تولید ریخته‌گری را کاهش می‌دهد و فرآوری آن نیز هزینه بر است، افزود: در سال 1390 میزان ضایعات تاندیش در فولادمبارکه 14تن به ازای تاندیش بود که با تعریف یک پروژه TQ و فعالیتهای انجام شده توسط کارکنان پرتلاش ریخته‌گری مداوم و سایر بخش‌های فولادسازی و نسوز دفتر فنی این مورد در سال گذشته به عدد 12.1 و درسال جاری به  10.1 تن به ازاء تاندیش کاهش یافت.

رئیس تولید و تعمیرات مدول A ریخته گری مداوم فولاد مبارکه تصریح کرد: میزان افزایش تولید حاصل از این پروژه سالانه حداقل هفت هزار و 500 تن و میزان سودآوری آن را برای فولاد مبارکه، حداقل 4.5 میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: با کاهش ضایعات ته‌تاندیش، صرف هزینه‌های اضافی برای حمل و بازیافت این ضایعات نیز حذف شد.

انتهای پیام/63012/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول