اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل:

اردبیل جزو سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای است

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای است و این در حالی است که یکی از پرترددترین استان‌های کشور در بحث مسافر است.

اردبیل جزو سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران استان اردبیل که به مناسبت روز راهدار برگزار شد، اظهار داشت: استان اردبیل به لحاظ وضعیت جوی خاص دارای شرایط ویژه‌ای است به طوری که در فصل تابستان به دلیل آب و هوای مطلوب بسیاری از هموطنان این استان را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال نزدیک به 10 میلیون نفر وارد استان اردبیل شده‌اند که همه آنها از وضعیت جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، اکیپ‌های هلال‌ احمر و پلیس راه اظهار رضایت کرده‌اند که این امر موجب شد تا طرح تابستانی پلیس راه با موفقیت به پایان برسد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: ما بلافاصله طرح زمستانی را آغاز کردیم که هم‌ اکنون استان اردبیل یکی از سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای با وجود تعداد بیشترین مسافر است.

ظهیری گفت: در سال گذشته بیش از 300 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که آمار فوتی امسال تاکنون نسبت به سال گذشته با کاهش 10 درصدی مواجه شده است که در سایر موارد اعم از تصادفات جرحی نیز با کاهش 34 درصدی روبرو است.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: علیرغم اینکه جاده‌های استان دارای برخی اشکالات فنی هستند با این حال حجم عظیمی از مسافران از راه سرچم - اردبیل تردد می‌کنند که اقدامات بسیار مفیدی در رابطه با ایمن‌سازی این جاده صورت گرفته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل ادامه داد: بر اساس آمار به دست آماده توسط ترددشمار‌ها در جاده‌ها گزارش شده است که تنها سه یا چهار اتوبوس مسافربری از راه شمال تردد می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که جاده سرچم بیشترین تعداد تردد را از آن خود کرده است.

ظهیری بیان داشت: خوشبختانه اکنون در کمترین زمان دستگاه‌های ذیربط نسبت به برطرف کردن نواقص جاده‌ای عمل می‌کنند که این امر به ورودی مسافر در شرایط ایمن و امنیت کامل کمک کرده است.

این مسئول عنوان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در بازگشایی راه‌های جاده‌ای در شرایط بارش برف است که امیدواریم بتوانیم با مشارکت و تلاش بیشتر، بهتر از گذشته عمل کنیم و به جایی برسیم که آمار کاهش تصادفات و فوتی از 10 درصد به 70 یا 80 درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده پلیس راه استان اردبیل در پایان سخنان خود با تشکر و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی راهداران گفت: امیدواریم بتوانیم با تامین ایمنی و امنیت در جاده‌ها در راستای خدمت‌رسانی راهداران نیز یاری‌رسان آنها باشیم و جاده‌های استان اردبیل را بیش از پیش برای تردد مجهز‌تر و ایمن‌تر کنیم.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول