اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده:

کمبود زمین برای آرامستان لنده را تهدید می‌کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به ساخت ‌و سازها در آرامستان لنده گفت: مهمترین مشکلی که در آینده نزدیک شهر لنده با آن روبرو خواهد بود کمبود زمین برای آرامستان است.

کمبود زمین برای آرامستان لنده را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به وضعیت قبور آرامستان لنده گفت: ساخت و ساز بارگاه برای قبور مردگان امری ناپسند و خلاف بوده که در بسیاری از موارد به غصب بیت‌المال نیز منجر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تصمیمات شورا گفت: شورای فرهنگ عمومی در نظر دارد با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی و دیگر ادارات شهرستان، ساماندهی آرامستان لنده را هرچه سریعتر آغاز کند.

کیانی‌اصل در ادامه با اشاره خرده ‌فرهنگ‌های غلط در شهرستان افزود: امروز خانواده‌ها با یک فرهنگ اشتباه یعنی ساخت گنبد و بارگاه در آرامستان‌ها و ایجاد هزینه‌های اضافی برای صاحبان قبور رو‌به‌رو هستند که این یک کار اشتباه بوده و باید برداشته شود.

امام جمعه شهرستان لنده نبود مکان مناسب برای برگزاری نماز میت را یادآور شد و گفت: هزینه‌های سرسام‌آوری که در آرامستان‌ها انجام می‌شود، اگر برای ساخت یک مکان مناسب برای برگزاری نماز میت هزینه شود ضمن رفاه عمومی در زمان بارندگی و فصل تابستان ثوابی برای اموات نیز به دنبال دارد.

کیانی‌اصل در ادامه گفت: با نگاهی کوتاه به مزار مطهر شهیدان که به یک شکل و هم سطح هستند، نمونه‌ای از زیبایی و ایثارگری آنان را می‌توان دید.

وی افزود: مهمترین مشکلی که در آینده نزدیک شهر لنده با آن روبه‌رو خواهد بود کمبود زمین برای آرامستان است.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به عدم نظارت بر آرامستان لنده افزود: این مکان هم‌اکنون مکانی امن برای معتادان و اراذل و اوباش شده و باید برای جلوگیری از آن یک متولی مشخص کرد.

انتهای پیام/82013/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول